بیمه ، آرامش و اطمینان ( 2 )

بیمه اشخاص

بیمه حوادث انفرادی :

موضوع و محور اين بيمه سانحه و حادثه اي است كه مي تواند منجر به فوت ، نقص عضو و از كار افتادگي دائم كلي و يا جزئي و از كار افتادگي موقت ،‌جراحت و صدمات بدني و هزينه هاي پزشكي گردد .
موضوع بيمه حوادث تامين و پرداخت غرامت معين در صورت فوت بيمه شده يا نقص عضو و از كار افتادگي و جبران هزينه هاي درماني ناشي از وقوع حوادث مشمول بيمه است . خطر فوت و نقص عضو به عنوان پوشش هاي اصلي در بيمه هاي حوادث مي باشد و خطرات از كار افتادگي دائم ، از كار افتادگي موقت و بستري در بيمارستان و هزينه هاي پزشكي ناشي از صدمات و جراحات به عنوان خطرات تبعي قرار دارند .
بيمه هاي حوادث اكثرا ” به صورت پوشش خطرات ناشي از حوادث در تمام اوقات (24 ساعت شبانه روز) و در هر مكان و يا زمان در طول مدت بيمه نامه بوده و شامل خطرات شغلي ، حرفه اي ، ورزشي ، ماموريت و مسافرت و … مي گردد.
غرامت روزانه، مبلغي است كه درايام ازكار افتادگي موقت بيمه شده ، بعلت تحقق خطر موضوع بيمه نامه به وي پرداخت ميگردد.
تعهد بيمه گر براي غرامت روزانه از ششمين روز ازكارافتادگي شروع و حداكثر به مدت 180 روز ادامه خواهد يافت.
در مورد پرداخت غرامت امام بستري در بيمارستان، اين مدت از چهارمين روز بستري تا حداكثر 90 روز ميباشد.
غرامت روزانه و غرامت بستري در بيمارستان فقط به بيمه گذاراني ارائه ميگردد كه شغل ازاد دارند.
مجموعه حوادثي كه در 7 روز اتفاق مي افتد يك حادثه محسوب ميگردد.
شرايط سني اين بيمه 18 تا 70 سالگي ميباشد.

 

بیمه حوادث خانواده

اين بيمه نامه كه طرحي جديد در راستاي ارائه حدمات بهينه به هموطنان گرامي مي باشد كليه افراد خانواده را در مقابل حوادث (كه شرح آن ابتدا آمده است) در تمام ساعات شبانه روز داخل و خارج از كشور با حق بيمه بسيار ناچيز بيمه مي نمايد.
مزاياي بيمه نامه خانواده عبارتند از :
پوشش غرامت فوت و نقص عضو جهت هر يك از اعضاء خانواده تا مبلغ 10.000.000 ريال
جبران هزينه هاي پزشكي ناشي از حادثه براي كل اعضاء خانواده مجموعا تا مبلغ 1.000.000 ريال
حق بيمه سالانه جهت سرپرست خانواده و همسر هر يك مبلغ 10.000 ريال و هر يك از فرزندان زير 18 سال مبلغ 5000 ريال مي باشد .
پدر بزرگ ها ، مادر بزرگ ها و فرزندان بالاي 18 سال خانواده نيز مي توانند با پرداخت حق بيمه سالانه 10.000 ريال جزو بيمه شدگان بيمه نامه حوادث خانواده قرار گيرند .
این بیمه نامه تا 10 برابر تعهدات فوق قابل خریداری میباشد یعنی حداکثر تعهدات برای هر نفر 100.000.000 ریال و حداکثر هزینه پزشکی نیز تا 10.000.000 ریال تحت پوشش میباشد که حق بیمه نیز به همین نسبت افزایش مییابد.
آکسا بیمه مسافران عازم به خارج از کشور axa
اين بيمه نامه كه براي اولين بار در ايران توسط شركت سهامي بيمه ايران ارائه گرديد ، اشخاصي كه قصد مسافرت به خارج از كشور را دارند تحت پوشش بيمه قرار مي دهد و اعتبار آن در خارج از كشور بوده و كليه خدمات موضوع اين بيمه نامه با توجه به قرارداد في مابين مطابق با شرايط عمومي توسط شبكه بين المللي شركت كمك رساني آكسا تضمين و ارائه مي گردد . همچنين خسارتهاي وارده در محل و به ارز قابل پرداخت مي باشد .
مزاياي بيمه نامه مسافرت به خارج از كشور با احتساب موارد استثنائات و شرايط مندرج در بيمه نامه عبارتند از :
پرداخت هزينه هاي درماني ، جراحي ، داروخانه و بيمارستان جهت حوادث و بيماريهايي كه در طول مسافرت بروز نمايد تا مبلغ 50.000 يورو
پرداخت هزينه هاي فوريتهاي دندانپزشكي تا مبلغ 150يورو
پذيرش و انتقال پزشكي به نزديكترين بيمارستان و يا بازگرداندن بيمار به ايران تحت نظارت پزشكي
پرداخت هزينه هاي دعاوي حقوقي تا 1000 يورو طبق شرايط بيمه نامه
راهنمايي و كمك رساني در سرقت يا مفقود شدن مدارك مسافرتيبازگرداندن كودكان به ايران در صورت فوت يا بستري شدن بيمه شده
ازگرداندن جسد به ايران در صورت فوت بيمه شده در طول مسافرت
پرداخت هزينه هاي عزيمت همراه به بالين بيمه شده بستري در بيمارستان
انتقال پيامهاي فوري و اضطراري بيمه شده ارسال دارو از كشور مبدا به كشوري كه بيمه شده در آن بستري است .
بازگشت پيش بيني نشده به دليل مسائل پزشكي يا بيماري بستگان بيمه شده در صورتيكه نتواند از بليط اوليه جهت بازگشت استفاده نمايد .
استرداد بار مسافر در صورت فقدان يا اشتباه مسير بار ( چنانچه بار كنترل شده مسافر تا 12 ساعت به بيمه شده تحويل نگردد ، هزينه خريدهاي اضطراري تا مبلغ 200 يورو و در صورتيكه اين تاخير به بيش از 48 ساعت منجر شود حداكثر تا مبلغ 800 يورو)
در صورت مفقود شدن يا به سرقت رفتن مدارك مهم مسافرتي از قبيل گذرنامه ، ويزا و… ارائه اطلاعات لازم در مورد چگونگي اقدامهاي قانوني براي جاريگزيني آنها.
پرداخت هزينه هاي ديدار اضطراري هر فرد به درخواست بيمه گذار از مبدا ايران شامل يك فقره بليط دو طرفه و مخارج اقامت تا سقف روزانه 60 يورو براي حداكثر 15 روز متوالي (مشروز بر آنكه بيمه گذار بيش از 10 روز متوالي در بيمارستان بستري شود) . مسافراني كه قصد خروج از كشور را دارند، مي توانند با آرامش و بدون دغدغه هاي جانبي، از سفر خود لذت ببرند.

 

بيمه های زندگی

انسان‌ از آغاز پيدايش‌ جوامع‌ انسانی، در جستجوی غريزی به‌ دنبال‌ تأمينهای جسمی، اقتصادی، اجتماعی وسياسی بوده‌ است‌. باتوجه‌ به‌ همين‌ نياز بوده‌ كه‌ شركتهای بيمه‌ با ارائه‌ طرحهای متفاوت‌ و ابتكاری متناسب‌ با نيازهای جوامع‌ انسانی درپی تأمين‌ و تسهيل‌ اين‌ غريزه‌ ثبات‌ مالی و اقتصادی برآمدند تا در زمان‌ بروز حادثه‌ ناگوار، شيرازه‌اقتصاد خانواده‌ها از هم‌ نپاشد و افراد وابسته‌ به‌ شخص‌ متوفی و يا حادثه‌ ديده‌ بتوانند از مزايای اين‌ تأمين‌ اقتصادی بهره‌مند شوند. نيازهای خانواده‌ در اغلب‌ جوامع‌ بشری با هر درجه‌ای از پيشرفت‌ و تكامل‌ را میتوان‌ به‌ شرح‌ زيرطبقه‌بندی كرد :
تأمين‌درآمدي ‌معين‌ و مشخص ‌براي ‌افراد يك‌ خانواده ‌پس‌ از فوت ‌نان ‌آور خانواده‌
تأمين‌ درآمدی معين‌ و مشخص‌ برای ايام‌ از كارافتادگی، پيری و بازنشستگی.

 

بيمه‌های اشخاص‌ شامل

• عمر
• حادثه
• درمانی
• عمر گروهی
• عمر و حوادث گروهی طرح کارکنان دولت
يكی از شاخصهای شناخته‌ شده‌ برای سنجش‌ ميزان‌ تأمين‌ و رفاه‌مردم‌ كشورهاست‌ و كشورهايی كه‌ افراد آن‌ به‌ فراخور نياز خود از اين‌ تأمين‌ برخوردارند، با اطمينان‌ و اعتماد بيشتریدر برنامه‌ريزی توسعه‌ و گسترش‌ جامعه‌ خويش‌ مشاركت‌ مینمايند.
بيمه‌های عمر در مراحل‌ بدوی خود برپايه‌ اصول‌ علمی و فنی در رابطه‌ با جدولهای حق‌ بيمه‌ و نحوه‌ انتخاب‌مخاطرات‌ پايه‌گذاری نشده‌ بود و در واقع‌ پيدايش‌ جدول‌ مرگ‌ و مير(2) نقطه‌ عطفی در تاريخچه‌ بيمه‌ عمر محسوب‌میشود و به‌ همين‌ دليل‌ امروزه‌ بيمه‌گران‌ در زمان‌ گزينش‌ بيمه‌گذاران‌ عوامل‌ زير را برای قبول‌ يا رد يك‌ پيشنهاد وتعيين‌ حق‌ بيمه‌ مناسب‌ وضعيت‌ سنی و سلامت‌ بيمه‌گذار در نظر میگيرند.
1-سن
در بيمه‌های عمر، سن‌ بيمه‌گذار عامل‌ اصلی تعيين‌ نرخ‌ حق‌ بيمه‌ به‌ شمار میرود و به‌ همين‌ دليل‌ جداول‌ حق‌ بيمه‌با كاربرد جدول‌ مرگ‌ و مير، هزينه‌های بيمه‌گر و نرخ‌ سود حاصل‌ از سرمايه‌گذاری تنظيم‌ میشود
2- جنسيت‌
در اغلب‌ مناطق‌ جهان‌ به‌ اثبات‌ رسيده‌ است‌ كه‌ زنان‌ از عمر طولانیتری برخوردارند و متوسط طول‌ عمرشان‌ بيشتراست‌. بدين‌ جهت‌ در شركتهای بيمه‌ جداول‌ جمعيتی نيز برحسب‌ مردان‌ و زنان‌ تهيه‌ میشود كه‌ اين‌ جداول‌ در زمان‌محاسبه‌ حق‌ بيمه‌ به‌ كار میآيد.
3- وضعيت‌ جهانی
ساختار فيزيكی بدن‌ انسان‌ يكی از عوامل‌ مهم‌ و تعيين‌ كننده‌ در انتخاب‌ و يا رد شخص‌ متقاضی بيمه‌ عمر به‌حساب‌ میآيد. پيشرفت‌ علم‌ پزشكی و تشخيص‌ پزشكی و آزمايشهای متعددی كه‌ انجام‌ میشود بيمه‌گر را دروضعيت‌ كاملا مناسبی قرار میدهد تا با آگاهی نسبت‌ به‌ پذيرش‌ يك‌ بيمه‌ شده‌ با نرخ‌ استاندارد و يا غيراستاندارد و يااضافه‌ نرخ‌ پزشكی بيمه‌نامه‌ عمر صادر كند.
4- تاريخچه‌ سلامتی خانواده
بسياری از آمار و تجربه‌ها نشان‌ داده‌ كه‌ عمر طولانی و زياد يك‌ امر موروثی در خانواده‌هاست‌. عمرطولانی ممكن‌ است‌ ريشه‌ در توارث‌ و يا محيط و شرايط زيست‌ خانواده‌ داشته‌ باشد. بعضی از بيماريهاموروثی است‌ و به‌ همين‌ دليل‌ علت‌ مرگ‌ والدين‌ و يا ساير اعضای خانواده‌ میتواند در زمان‌ پذيرش‌خطر عامل‌ تعيين‌ كننده‌ محسوب‌ شود.
5- شغل‌ و حرفه
در كشورهايی كه‌ شركتهای بيمه‌، بيمه‌های عمر گروهی صنعتی را در بازار عرضه‌ میكنند، شغل‌ وحرفه‌ بيمه‌گذاران‌ يكی از مهمترين‌ عوامل‌ ارزيابی خطر محسوب‌ میشود، زيرا بسياری از مشاغل‌ اثرات‌ناخوشايند خود را به‌ مرور بر زندگی بيمه‌گذاران‌ نشان‌ میدهد، زيرا افرادی كه‌ در معادن‌ كار میكنند و ياشرايط محيط كارشان‌ مساعد و مناسب‌ نيست‌ در درازمدت‌ با مرگ‌ و مير بيشتری در مقايسه‌ با سايرگروه‌ها روبه‌رو میشوند.
صور مختلف‌ بيمه‌های عمر در جهان‌
جوامع‌ انسانی نيازهای مختلف‌ اقتصادی دارند و با همين‌ ديدگاه‌ شركتهای بيمه‌ طرحهای متفاوتیمتناسب‌ با نياز اين‌ جوامع‌ ارائه‌ داده‌اند. آنچه‌ ما در اينجا به‌ آن‌ اشاره‌ میكنيم‌ تقسيم‌بندی مختلف‌بيمه‌های عمر است‌، حال‌ آنكه‌ هريك‌ از نمونه‌های ذكر شده‌ دارای زير گروههای بسيار متفاوتی است‌.
بيمه هاي تمام عمر
بيمه عمرزماني
بيمه ها مختلط پس انداز
بيمه هاي مستمري
بيمه ها بازنشستگي
بيمه‌های تمام‌ عمر
خطر فوت
در اين‌ نوع‌ پوشش‌ بيمه‌ای، قرارداد برای تمام‌ مدت‌ عمر بيمه‌گذار بسته‌ میشود، و حق‌ بيمه‌ نيز به‌طور سالانه‌ پرداخت‌ میگردد. البته‌ میتوان‌ ترتيب‌ پرداخت‌ حق‌ بيمه‌ را طوری تنظيم‌ كرد كه‌ برای تمام‌عمر نباشد، بلكه‌ با رسيدن‌ بيمه‌گذار به‌ سن‌ بازنشستگی خاتمه‌ پيدا كند. سرمايه‌ تعيين‌ شده‌ در صورت‌فوت‌ بيمه‌ شده‌ به‌ وراث‌ قانونی او پرداخت‌ میشود.
بيمه‌ عمر دارای انواع‌ ديگری است‌ از قبيل‌ :
بيمه‌ تمام‌ عمر با پرداخت‌ حق‌ بيمه‌ در تمام‌ طول‌ قرارداد
بيمه‌ تمام‌ عمر با پرداخت‌ محدود حق‌ بيمه‌
بيمه‌ عمر مشترك‌
بيمه‌ عمر زماني
بيمه‌ عمر در صورت‌ فوت‌ و يا به‌ اصطلاح‌ ديگر بيمه‌ عمر ساده‌ زمانی، نوعی از بيمه‌ اشخاص‌ است‌كه‌ پوشش‌ بيمه‌ای برای مدت‌ معينی ارائه‌ میشود سرمايه‌ بيمه‌ د صورت‌ فوت‌ بيمه‌ شده‌ در اثناء مدت‌اعتبار قرارداد قابل‌ پرداخت‌ است‌ و در صورتیكه‌ بيمه‌شده‌تا پايان‌ قرارداد درقيد حيات‌باشد وجهیبابت‌ تعهدات‌ بيمه‌گر به‌ بيمه‌گذار پرداخت‌ نخواهد شد. اين‌ گونه‌ بيمه‌نامه‌ها برای مدتهای كمتر از يك‌سال‌ و تا چندين‌ سال‌ صادر میشود. انواع‌ ديگر بيمه‌های عمر زمانی به‌ شرح‌ زير میباشد:
بيمه‌های عمر زمانی قابل‌ تبديل
بيمه‌های عمر زمانی با سرمايه‌ نزولی (مانده‌ بدهكار)
بيمه‌های عمر زمانی قابل‌ تمديد
بیمه اموال

 

انواع بیمه‌ های هوایی

در این بیمه ها تعهدات بیمه‌گر شامل جبران هزینه ‌های خسارت و زیان‌ های وارد به هواپیما در صورت از بین رفتن یا آسیب‌ دیدگی هواپیما بر اثر وقوع خطرات مشمول بیمه می‌باشد.
بیمه‌های هوایی شامل، بیمه انواع هواپیماهای مسافربری و باری ،‌هلیکوپتر و انواع هواپیماهای سبک و فوق سبک را می‌توان با توجه به نوع خطرات تحت پوشش، به شرح تقسیم نمود :
▪ بیمه اموال
ـ بیمه وسایل پرنده
ـ بیمه نامه بدنه (Hull)
ـ بیمه فرانشیز بدنه (Hull Deductible)
ـ بیمه‌نامه جنگ بدنه (Hull War)
ـ بیمه‌نامه خسارت کلی (Total Loss)
ـ بیمه‌نامه تجهیزات فرودگاهی
ـ بیمه‌نامه تجهیزات و لوازم یدکی شرکتهار هواپیمایی (Spare Parts)
▪ بیمه مسئولیت
ـ مسئولیت متصدی حمل و نقل هوایی (پوشش Combined Single Limit)
ـ بیمه مسئولیت قانونی شرکت هواپیمایی در قبال مسافر (Passenger Legal Liability)
ـ بیمه مسئولیت قانونی بار همراه مسافرین (Baggage)
ـ بیمه مسئولیت قانونی در قبال اشخاص ثالث (Third Party Legal Liability)
ـ بیمه مسئولیت قانونی کالای حمل شده توسط هواپیما (Cargo)
ـ بیمه مسئولیت ناشی از جنگ (War Liability) AVN۵۲E
ـ بیمه مسئولیت عمومی (General Liability)
ـ بیمه مسئولیت تولید (Product Liability)
ـ بیمه مسئولیت خدمات زمینی (Ground Handler Liability)
▪ بیمه حوادث سرنشین (Personal Accident Cover)
ـ بیمه از دست دادن گواهی پرواز خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز (Loss of Licence)
● بیمه نامه بدنه (Hull)
در این پوشش تعهدات بیمه‌گر شامل جبران هزینه‌های خسارت و زیان‌های وارد به هواپیما در صورت از بین رفتن یا آسیب‌دیدگی هواپیما بر اثر وقوع خطرات مشمول بیمه می‌باشد. همچنین هزینه‌های مربوط به فرود اضطراری هواپیما، هزینه‌های امداد و نجات هواپیما و هزینه‌های پاکسازی باند فرودگاه نیز طبق شرایط بیمه‌نامه قابل پرداخت می‌باشد.
● بیمه فرانشیز بدنه (Hull Deductible)
با این پوشش بیمه گزار می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه اضافی و بر اساس شرایط بیمه‌نامه، فرانشیز بیمه‌نامه بدنه را نیز تحت پوشش قراردهد.
● بیمه‌نامه جنگ بدنه (Hull War)
با توجه به این امر که طبق شرایط بیمه‌نامه بدنه، خسارات ناشی از جنگ، اقدامات تروریستی و موارد نظیر آن استثناء گردیده است، بیمه گذار می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه مربوطه و بر اساس شرایط بیمه‌نامه بدنه صادره، قسمتی از پوششهایی که در بیمه‌نامه بدنه استثنا ء گردیده‌اند را تحت پوشش قرار دهد.
● بیمه‌نامه خسارت کلی (Total Loss)
این پوشش فقط خسارت کلی هواپیما را در صورتی که مشمول Total Loss شود پرداخت می‌نماید.
● بیمه‌نامه تجهیزات فرودگاهی
این بیمه نامه کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات فرودگاهی را در برابر حوادث تا ارزش توافق شده پرداخت می‌نماید.
● بیمه‌نامه تجهیزات و لوازم یدکی شرکتهای هواپیمایی (Spare Parts)
این بیمه‌نامه موتور هواپیما، قطعات لوازم یدکی (شامل بسته‌های لوازم یدکی و موتورهای یدکی حمل شده) و دستگاه‌های زمینی بکار رفته در رابطه با هواپیما،تجهیزات موجود در کارگاهها، دستگاههای لازم جهت جابجایی زمینی ، دستگاههای کامپیوتری، سیستمهای شبیه‌ساز، دستگاههای الکتریکی، مکانیکی حفاظتی در برابر آتش، اقلام تجاری و مواد غذایی می‌باشد.
● بیمه مسئولیت قانونی شرکت هواپیمایی در قبال مسافر (Passenger Legal Liability)
این بیمه‌نامه صدمات منجر به فوت، نقص عضو ومقت و دائم و هزینه‌های درمانی ناشی از حادثه وارد به مسافرین را در زمانی که داخل هواپیما هستند و یا در حال پیاده شدن را تحت پوشش قرار می‌دهد.
● بیمه مسئولیت قانونی بار همراه مسافرین (Baggage)
در این پوشش خسارات وارد به بار همراه مسافرین بر مبنای کنوانسیون‌های بین‌المللی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
● بیمه مسئولیت قانونی در قبال اشخاص ثالث (Third Party Legal Liability)
این بیمه‌نامه مسئولیت قانونی بیمه‌گزار در قبال اشخاص ثالث مانند برخورد هواپیما، یا سقوط اشخاص و اشیاء از هواپیما که منجر به بروز خسارت به اشخاص ثالث گردد را در صورتی که بیمه‌گذار قانوناً مسئول شناخته شوده تحت پوشش قرار داده و خسارات بدنی ناشی از حوادث منجر به فوت یا غیر از آن و صدمات وارد به اموال را (به انضمام هزینه‌هایی که علیه بیمه‌گذار توسط محاکم صالحه صادر می‌شود) را پرداخت خواهد کرد.
● بیمه مسئولیت قانونی کالای حمل شده توسط هواپیما (Cargo)
در این بیمه‌نامه خسارات وارده به کالاهایی که با صدور بارنامه توسط هواپیما حمل می‌شوند را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی پرداخت می‌نماید.
● بیمه مسئولیت عمومی (General Liability)
این بیمه‌نامه غرامات ناشی از از فعالیت بیمه‌گزار و مسئولیت وی شامل صدمات بدنی، فقدان یا خسارات وارده به اموال را جبران می‌نماید.
● بیمه مسئولیت تولید (Product Liability)
جبران صدمات جانی یا خسارات و آسیب‌های مالی که در اثر استفاده، مصرف و یا اداره کردن هر گونه کالا یا تولیدات ساخته شده، تعمیر یافته، عرضه شده یا پخش شده بوسیله بیمه‌گزار یا کارکنان وی هنگامی که از مالکیت یا کنترل بیمه‌گزار خارج گردیده است تحت پوشش این بیمه‌نامه خواهد بود.
● بیمه مسئولیت خدمات زمینی (Ground Handler Liability)
در این نوع بیمه‌نامه بیمه‌گر متعهد می‌گردد بر اساس سقف تعهد و شرایط بیمه‌نامه نسبت به جبران کلیه وجوهی که بیمه‌گزار قانوناً ملزم به پرداخت آن بعنوان خسارت به شخص یا اشخاص دیگر می‌باشد، اقدام نماید.
● بیمه حوادث سرنشین (Personal Accident Cover)
بر اساس این بیمه‌نامه بیمه گر جبران صدمات بدنی ناشی از حوادادث وارد به مسافرین را که منجر به فوت و نقص عضو دائم می‌گردد ، مادامی که ایشان به هواپیما سوار می شوند، در مدتی که داخل هواپیما هستند و در حالی که از هواپیما پیاده می‌شوند را متعهد می گردد.
● بیمه از دست دادن گواهی پرواز خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز (Loss of Licence)
این بیمه‌نامه خسارت ناشی از توقف منافع مالی وارد به خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز در صورتی که در اثر بیماری و یا حادثه، گواهینامه پروازی خود را بطور موقت و یا دائم از دست داده و به تبع آن مزایای آتی گواهینامه خود را از دست دهند، را تحت پوشش قرار می‌دهد .
بیمه منازل مسکونی ، آتشسوزی، سرقت، زلزله و …
شرکت سهامی بیمه ایران طرحهای مختلف بیمه ای را جهت سهولت هرچه بیشتر در ارئه بیمه نامه های منازل مسکونی ارائه داده است که از جمله بیمه نامه هایی که بدون جهت منازل مسكوني انجام میپذیرد میتوان به :
بيمه نامه آتش سوزي طرح همگاني (بدون بازديد)
بيمه نامه آتش سوزي طرح جامع خانه و خانواده (با پوشش سرقت)
بيمه نامه آتش سوزي معمولي منازل معمولي
بيمه نامه آتش سوزي منازل مسكوني با پوشش سيل و زلزله
بيمه نامه آتش سوزي منازل مسكوني با پوشش سيل
بیمه نامه آتشسوزی ، مسئولیت و حوادث خانه و خانوار (طرح مهر)
اشاره نمود. و سایر بیمه نامه هایی که بصورت جامع تر با سرمایه های بالا و با پوششهای کاملتر انجام میپذیرند و برای آنها انجام بازدید اولیه مورد نیاز است( در هرکجای ایران که هستید میتوانید ازطریق این سایت درخواست صدور و بازدید کارشناسی منزل خود را ( بدون هزینه اضافی ) بنمایید.
بیمه آتشسوزی ، انفجار، صاعقه با پوششهای تکمیلی بیمه زلزله، ترکیدگی لوله آب و فاضلاب، سیل ، طوفان و…
بيمه نامه آتش سوزي واحدهاي مسکوني
هرگاه مورد بيمه واحد مسكوني باشد بيمه نامه آتش سوزي واحدهاي مسكوني مورد نظر قرار مي گيرد.استفاده همه ما از منزل مسكوني به يك صورت انجام مي شود و لذا تمايز اين بيمه نامه از ساير بيمه هاي آتش سوزي بواسطه همين يكنواخت بودن در بهره برداري از موضوع بيمه مي باشد. پس بيمه آتش سوزي واحدهاي مسكوني خطراتي را كه براي منزل مسكوني احتمال وقوع آن مي باشد تحت پوشش قرار مي دهد.
هر يك از خطرات آتش سوزي ، انفجار ، صاعقه ، سيل ، زلزله ، سرقت و … مي تواند در يك بيمه نامه آتش سوزي ارائه شود كه همانگونه كه قبلاً ذكر شد خطرات آتش سوزي ، انفجار و صاعقه خطرات اصلي و ساير خطرات بعنوان پوشش اضافي يا خطرات تبعي بسته به نوع بيمه با عناوين و ويژگي هاي متفاوتي به بيمه گذاران ارائه خواهد گرديد و بيمه گذار هنگام خريدن بيمه نامه آتش سوزي در صورت تمايل مي تواند از پوششهاي اضافي نيز بهره مند گردد.
واحدهاي مسكوني را مي توان هم به صورت انفرادي و هم گروهي بيمه نمود كه بيمه گذاران در صورت خريد بيمه گروهي بيش از 15واحد از تخفيف بيمه گروهي نيز بهره مند خواهند شد.

 

معرفی بیمه آتشسوزی:

بیمه آتشسوزی سابقه ‌ای بیش از 300 سال در جهان دارد و پیشینه آن در ایران به حدود یك قرن می‌رسد.
در بیمه آتش‌ سوزی، ساختمان و كلیه كالاها و لوازم موجود در آن در مقابل خطر آتش‌سوزی و انفجار و صاعقه بیمه می‌شود. مورد بیمه ممكن است منزل مسكونی، غیرمسكونی و یا واحد صنعتی و یا تجاری باشد. خسارت‌های وارده ناشی از آتش‌سوزی و همچنین هزینه‌های پیشگیری از توسعه آتش در این بیمه‌نامه قابل جبران است. البته غیر از آتش‌سوزی، خطرات دیگری نظیر زلزله، سیل، طوفان، تركیدگی لوله آب، ضایعات برف و باران، سقوط هواپیما و هلی‌كوپتر، شكست شیشه و سرقت از منزل نیز در بیمه آتش‌سوزی و با عنوان خطرات اضافی قابل پوشش است.
نکته مهم در مورد آتشسوزی : آتش‌سوزی در لغت به معنی احتراق توأم با شعله است. بنابراین سوختن آهسته، اكسیداسیون، تغییر رنگ و بو دادن، تخمیر و نظایر آن به معنی آتش‌سوزی نیست و طبعاً تحت پوشش بیمه ‌نامه آتش‌سوزی نمی‌باشد.
خطرات مورد تعهد:
در بیمه آتش ‌سوزی خطرات ناشی از آتش، صاعقه و انفجار تحت پوشش بیمه است. كه به توضیح آنها می‌پردازیم:
1- آتش: تركیب هر ماده با اكسیژن به شرط آن كه با شعله همراه باشد. پس مقصود، آتش خسارت‌ زننده و غیر قابل مهار است؛ و گرنه از بین رفتن اشیاء در داخل محدوده آتش كنترل شده نظیر داخل بخاری و یا داخل كوره مشمول این بیمه‌ نامه نمی‌شود.
2- صاعقه: تخلیه بار الكتریكی بین دو ابر یا بین ابر و زمین كه برای القای دوبار مخالف به وجود می‌آید. صاعقه در اثر برخورد دو ابر دارای بارهای مثبت و منفی ایجاد می‌شود و به اشیای روی زمین خسارت وارد می‌كند.
3- انفجار: هر نوع آزاد شدن انرژی حاصل از انبساط گاز یا بخار، نظیر كپسول گاز و نظایر آن.
خطرات اضافی: خطرات تبعی یا پیرو آتش‌سوزی كه با پرداخت حق بیمه اضافی همراه بیمه ‌نامه آتش‌سوزی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ این خطرات عبارتند از:
زلزله، سیل، طوفان، سقوط هواپیما و هلیكوپتر، تركیدن لوله آب و ضایعات آب و برف و باران، دزدی با شكستن حرز، شكست شیشه.
• بیمه نامه های مجتمع های مسکونی:
بیمه‌نامه‌های مجتمع های مسكونی شامل آپارتمانهایی است كه دارای بیش از 15 واحد می‌باشند و شامل 10 درصد تخفیف گروهی می‌باشد
بخش سوم – خطرات اضافی
خطرات اضافی، خطرات تبعی و پیرو آتش‌سوزی هستند؛ یعنی برای این كه خطرات اضافی تحت پوشش باشند باید حتماً بیمه آتش‌سوزی داشت و این خطرات مستقل از بیمه آتش‌سوزی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.
خطرات اضافی بیمه آتش‌سوزی عبارتند از: زلزله، سیل، طوفان، سقوط هواپیما و هلی‌كوپتر، تركیدن لوله آب و ضایعات آب و برف و باران، دزدی با شكست حرز، شكست شیشه.
• بیمه نامه آتش سوزی مراكز غیر صنعتی
مراكز غیر صنعتی مشتمل بر كلیه فروشگاههای تجاری ، تعمیرگاهها ، بیمارستانها ،اماكن عمومی ، ساختمان های اداری ، بنگاههای معاملاتی ، مراكز پخش دارو ،فروشگاههای مواد غذایی و پروتئینی ، آموزشگاهها ، مراكز خدماتی و سایر موارد مشابه می باشد.
ساختمان ، تاسیسات ، موجودی اثاث ثابت و دكوراسیون هر یك از مراكز یاد شده را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی ، انفجار ، صاعقه و نیز كلیه خطرهای اضافی ذكرشده نزد بیمه ایران به قیمت روز بیمه نمود.
بيمه نامه آتش سوزي طرح جامع خانه و خانواده:
در اين طرح با پرداخت مبلغ 88800 ريال حق بيمه در سال ساختمان مسكوني و اثاث منزل در مقابل خطرهاي زير بيمه مي شوند :
ساختمان ، تاسيسات و اثاث منزل در مقابل خطرهاي آتش سوزي ، انفجار ، صاعقه و سيل تا مبلغ 40.000.000 ريال
سرقت اثاث و لوازم منزل تا مبلغ 10.000.000 ريال
مسئوليت بيمه گذار بر اثر حوادث آتش سوزي ، انفجار در برابر همسايگان و اشخاص ثالث تا مبلغ 20.000.000 ريالخسارتهاي جاني ناشي از خطرهاي آتش سوزي ، انفجار ، صاعقه ، سيل و سرقت وارد به افراد مقيم محل مورد بيمه تا مبلغ 40.000.000 ريال
حداكثر هزينه پزشكي اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بيمه ناشي از حريق ، انفجار ، صاعقه ، سيل و سرقت در محل مورد بيمه تا مبلغ 4.000.000 ريال
هزينه اجاره و اسكان موقت حانواده بيمه گذار كه محل مورد بيمه وي بر اثر خطرهاي آتش سوزي ، انفجار ، صاعقه و سيل غير قابل سكونت گردد تا مبلغ 5.000.000 ريال
حداقل سرمايه هاي تحت پوشش در بيمه آتش سوزي طرح جامع خانه و خانواده 12.000.000 ريال است و تا بيست برابر قابل افزايش مي باشد.
بیمه گذار میتواند تعهدات فوت را تا 20 برابر خریداری نماید بعنوان مثال اگر لوازم منزل بیمه گذار که مایل است آنها را تحت پوشش خطر سرقت قراردهد 50.000.000 ریال ارزش داشته باشد بیمه گذار 88800*5 ریال یعنی 444.000 ریال در سال پرداخت مینماید و کل تعهدات بیمه نامه نیز تا 20 برابر افزایش می یابد.

 

بيمه نامه زلزله

خطرات يا پوشش هاي تبعي (تکميلي) در بيمه نامه آتش سوزي است که در صورت تمايل بيمه گذار بر اساس ارزش بنا و ارزش اثاثيه منزل به بيمه نامه آتش سوزي ضميمه مي شود ؛ و براي هر يک ميليون تومان سرمايه معادل 700 تومان حق بيمه در بر خواهد داشت . شما مي توانيد با خريد بيمه نامه آتش سوزي ، پوشش زلزله را نيز از شرکت بيمه خريداري نمائيد .
ساير پوششها:
• سيل
• طوفان
• شكست شيشه
• ضايعات ناشي از تركيدگي لوله آب و فاضلاب
• …

بيمه دزدی (سرقت با شكست حرز)
هر ساله‌ در سراسر دنيا، وجوه‌ نقد، جواهر آلات‌ و ساير اجناس‌ قيمتي‌ به‌ وسيله‌ دزدان‌ به‌ سرقت‌ مي‌رود و اين‌سرقتها مبالغ‌ هنگفتي‌ را دربرمي‌گيرند عليرغم‌ استفاده‌ از سيستمهاي‌ پيشرفته‌ در كارخانه‌ها، منازل‌ و واحدهاي‌تجاري‌، دزدان‌ حرفه‌اي‌ همچنان‌ به‌ كار خود ادامه‌ مي‌دهند. از آنجمله‌ سارقان‌ منازل‌ مسكوني‌، دله‌ دزدان‌ فروشگاهها،كيف‌ زنها، سارقان‌ بانكها و جواهرفروشيها، دزدان‌ انبارهاي‌ كالا، سارقان‌ مسلح‌ و ساير گروههاي‌ فعال‌ در اين‌ زمينه‌ رامي‌توان‌ نام‌ برد
باتوجه‌ به‌زيان‌ هنگفتي‌ كه‌اين‌ دزديها براي‌ انسانها به‌وجود مي‌آورد براي‌اولين‌ بار درحدود يك‌ صد سال‌ پيش‌مؤسسه‌ لويدز لندن‌ اقدام‌ به‌ ارائه‌ بيمه‌نامه‌ دزدي‌ كرد
به‌ طور كلي‌ پوشش‌ بيمه‌ دزدي‌ و سرقت‌ را مي‌توان‌ به‌ سه‌ دسته‌ كلي‌ تقسيم‌ كرد :
1. بيمه‌ سرقت‌ از منازل‌ مسكوني‌
2. بيمه‌سرقت‌از واحدهاي‌تجاري ‌و صنعتي‌ (مغازه‌ها، ادارات‌، انبارها، مطب پزشکان، كلوپهاي‌ورزشي‌ و كارخانه‌ها)
3. بيمه‌ دزدي‌ از بانكها
در اين‌ نوع‌ بيمه‌نامه‌، >خطر دزدي‌< و خساراتي‌ كه‌ در اثر دزدي‌ به‌ بيمه‌گذار وارد مي‌شود، بيمه‌ مي‌گردد. معمولابيمه‌ دزدي‌ با ساير بيمه‌نامه‌ها تركيب‌ مي‌شود كه‌ از رايج‌ترين‌ آنها تركيب‌ با بيمه‌ آتش‌سوزي‌ است.
1- موارد تحت‌ پوشش‌ بيمه‌ گر
لازم‌ به‌ توضيح‌ است‌ كه‌ بيمه‌ دزدي‌، خسارات‌ وارد در اثر سرقت‌ (فقدان‌ كالا) و يا خسارات‌ وارد در اثر سرقت‌، به‌اشياء مورد بيمه‌ و يا خسارات‌ وارد به‌ محلي‌ را كه‌ اشياء مورد بيمه‌ در آن‌ قرار دارد تحت‌ پوشش‌ قرار مي‌دهد.
اما در بيمه‌ دزدي‌ خسارات‌ وارد به‌ اموال‌ زماني‌ قابل‌ جبران‌ است‌ كه‌ سرقت‌ با شكستن‌ حرز همراه‌ باشد و سارق‌ ياسارقان‌ به‌ يكي‌ از طرق‌ زير به‌ قصد سرقت‌ وارد محل‌ مورد بيمه‌ شده‌ باشند
1. شكستن‌ در يا پنجره‌ و يا سوراخ‌ كردن‌ سقف‌ و ديوار
2. ورود به‌ محل‌ مورد بيمه‌ بطور مخفيانه
3. ورود به‌ محل‌ مورد بيمه‌ از طريق‌ بالا رفتن‌ از ديوار
4. ورود از در مورد بيمه‌ بوسيله‌ كليدهاي‌ ساختگي
5. باز كردن‌ در با كليدهاي‌ اصلي‌ مشروط بر اينكه‌ كليدهاي‌ مزبور به‌ صورت‌ غيرقانوني‌ و از راه‌ دزدي‌ در اختياردزدان‌ قرار گرفته‌ باشد
باتوجه‌ به‌ مطالب‌ ذكر شده‌، كليه‌ خسارات‌ وارد به‌ اشياء مورد بيمه‌ اعم‌ از سرقت‌، بروز خسارت‌ به‌ اشياء و يا خودمورد بيمه‌، غارت‌ اموال‌ بيمه‌ اعم‌ از اينكه‌ با اعمال‌ زور و حادثه‌ توأم‌ باشد يا خير، تحت‌ پوشش‌ بيمه‌اي‌ قرار دارد
در بيمه‌ دزدي‌ منازل‌ مسكوني‌ مي‌توان‌ وجوه‌ نقد، فلزات‌ قيمتي‌ و اوراق‌ بهادار را نيز با توافق‌ بيمه‌گر و تا مبلغ‌ معيني‌بيمه‌ كرد كه‌ معمولا در اين‌ مورد حدود تعهدات‌ بيمه‌گر محدود است‌. سرقتهاي‌ مسلحانه‌ از بانكها در زمان‌ حمل‌ وجوه‌نقد بين‌ شعب‌ و خزانه‌ و يا موجودي‌ صندوقها و پشت‌ گيشه‌ها هم‌ براساس‌ شرايط خاصي‌ تحت‌ پوشش‌ قرار مي‌گيرد
خطرات‌ ناشي‌ از تصادف‌ اتومبيل‌ حامل‌ وجوه‌ نقد، سوانح‌ مربوط به‌ هواپيماي‌ حامل‌ وجوه‌ نقد واوراق‌ بهادار، از جمله‌ هواپيما ربايي‌ هم‌ تحت‌ پوشش‌ بيمه‌اي‌ است‌. معمولا حق‌ بيمه‌ اين‌ گونه‌بيمه‌نامه‌ها در مورد خزانه‌ها باتوجه‌ به‌ نوع‌ خزانه‌ و امكانات‌ ايمني‌ و نگهداري‌ آن‌ محاسبه‌ مي‌شود، حال‌آنكه‌ وجوه‌ در راه‌ و در جريان‌ حمل‌ و همچنين‌ وجوه‌ موجود در شعبه‌ و گيشه‌ براساس‌ حجم‌ گردش‌ پول‌در طول‌ سال‌ و با درنظر گرفتن‌ امكانات‌ ايمني‌ محاسبه‌ مي‌گردد. در سرقت‌ از بانكها، معمولا سرقتهايي‌كه‌ با شكستن‌ حرز همراه‌ است‌ و يا سرقتهاي‌ مسلحانه‌ تحت‌ پوشش‌ بيمه‌ قرار مي‌گيرند. سرقت‌ توسطكاركنان‌ بيمه‌گذار (كاركنان‌ بانك‌) تحت‌ پوشش‌ نيست‌. در پوشش‌ دزدي‌ بانكها، باتوجه‌ به‌ نوع‌ فعاليت‌آنها، اوراق‌ بهادار، مسكوكات‌ طلا و ارزهاي‌ خارجي‌ هم‌ داراي‌ پوشش‌ هستند .
بيمه باربري
از روزگاران كهن تا كنون بازرگانان، دريانوردان و كاروان‌داران در جستجوي ابتكاراتي بوده‌اند كه مخاطرات در حمل و نقل كالاي آنها را جبران كند.
بيمه سامان با صدور انواع بيمه‌نامه باربري، در مقابل دريافت حق بيمه از بيمه‌گذار، كالاها را در برابر مخاطرات مربوط به حمل و نقل تحت پوشش قرار مي‌دهد و خسارات احتمالي را جبران مي‌كند.
بيمه سامان خدمات خود را در زمينه بيمه باربري براي حمل داخلي و بين المللي (واردات، صادرات يا ترانزيت) به بيمه‌گذاران خود عرضه مي‌كند.
بيمه حمل داخلي
اين نوع بيمه‌نامه كه شرايط و مفاد آن مطابق مقررات داخلي ايران تدوين شده، محموله‌هايي را كه مبداء، مقصد و مسير حمل آنها در محدوده جغرافيايي ايران قرار دارند، در قبال خطرهاي ناشي از آتش‌سوزي، انفجار و همچنين تصادف ، تصادم و واژگوني وسيله حمل، تحت پوشش قرار مي‌دهد.
بيمه سامان با درخواست بيمه‌گذار و پرداخت حق بيمه اضافي دامنه پوشش را به مخاطرات ديگري مانند سرقت كلي محموله، خطرات ناشي از تخليه و بارگيري، پرت شدن محموله مورد بيمه از روي وسيله حمل و برخورد جسم خارجي با محموله نيز تعميم مي‌دهد.
بيمه سامان براي كليه محموله‌هايي كه توسط وسايل نقليه جاده‌اي و حمل و نقل آبي (درمحدوده آب‌هاي داخلي كشور) حمل مي‌شوند بيمه‌نامه حمل و نقل داخلي صادر مي‌كند.
بيمه حمل بين‌المللي
اين نوع بيمه‌نامه شامل انواع محموله‌هاي وارداتي، صادراتي و ترانزيتي مي‌شود. در حمل بين المللي، بيمه‌نامه براساس شرايط استاندارد انستيتو بيمه‌گران لندن صادر مي‌شود و مورد تأييد بيمه‌گران و مراجع حقوقي اكثر كشورها مي‌باشد.
بيمه سامان، بيمه‌نامه حمل و نقل بين‌المللي را با هريك‌ از شرايط A, B, C صادر مي‌كند. اين شرايط در سطح جهان با همين عناوين مشهورند و دامنه پوشش هر كدام با ديگري متفاوت مي‌باشد.
در بيمه‌نامه حمل بين‌المللي، كامل‌ترين پوشش بيمه‌اي تحت شرايط A يا تمام خطر ارائه مي‌شود.
بيمه سامان، بيمه‌نامه باربري با شرايط خسارت كلي يا تلف شدن كامل كالا(Total Loss) را نيز ارائه مي‌كند. اين بيمه نامه با حداقل حق بيمه صادر مي‌شود و با داشتن آن صرفاً در صورت از بين رفتن كل كالا در اثر آتش‌سوزي و حوادث وسيله حمل، خسارت قابل پرداخت خواهد بود.
بيمه سامان بيمه‌نامه بين‌المللي را با هر يك از شرايط چهارگانه براي انواع محموله‌هاي صادراتي، وارداتي و يا ترانزيتي در حمل ريلي، جاده‌اي، هوايي و دريايي صادر مي‌كند.

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *