ad_hereتبليغات بنري با وجود حجم كم‏، وسيله‌اي كارآمد براي تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زيرا:
– بنرها در حقيقت بخشي از پيام‌هاي تبليغاتي شركت‌ها/وب‌سايت‌ها هستند.
– اين شيوه‌ تبليغ‏، اسم، نشانه (logo) و توليدات شركت‌ها را با روش هاي گوناگون و متنوعي به نمايش مي ‌گذارد.
– بنرها، ابزاري براي افزايش ميانگين كليك‌ها به شمار مي ‌آيند.
– با كم‌ترين جزئيات، مشتري را به كليك ترغيب مي ‌كنند.
– در صورت استفاده از برنامه‌هاي بازاريابي زنجيره اي، اين روش كليدي براي دنبال كردن مكانيزم اين برنامه‌هاست.

برسي وضعيت بنرها با توجه به كاهش كليك‌ها
در اوايل قرن، با كاهش تعداد كليك‌‌ها از 2-3 درصد در دهه‌ي 90،به 0.5 درصد اين‌ تصور را بوجود آورد که عمر بنرها به پايان رسيده‌است. خوشبختانه، در آن زمان تحقيقاتي انجام شد كه نشان مي‌داد بنرها نقش مهمي در معروف كردن نام و نشان تجاري شركت‌ها در اينترنت به عهده دارند. در واقع، عليرغم كاهش ميانگين تعداد كليك‌ها، معيار ديگري وجود دارد كه بر مؤثر بودن بنرها تاكيد دارد: روش هاي بازاريابي زنجيره اي. بديهي است، روش هاي بازاريابي زنجيره اي تاكنون كمك‌هاي قابل توجهي به فروش از طريق شبكه‌ اينترنت كرده‌اند.
به اين ترتيب، بنرها حتي با كاهش ميانگين كليك‌ها، هنوز در تبليغات اينترنتي نقشي پررنگ داشته و حتي در سال‌هاي اخير، با توجه به افزايش علاقه مردم به اينترنت، كارايي و نقش بيشتري در بازاريابي الکترونيکي پيدا كرده‌اند.
اگر تبيلغات بنري را با روش بازاريابي مستقيم از طريق پست مقايسه كنيم، در مي‌يابيم كه انتظار ما از تعداد پاسخ‌ها بايد توام با واقع‌بيني باشد. آمارها نشان مي دهد پاسخ هاي حاصله از بسته هاي پستي فرستاده شده بسيار اندك و حتي كمتر از 0.5 درصد است. بنابراين، چندان مايه تعجب نخواهد بود اگر ميانگين تعداد كليك‌ها در هر صد كليك در مورد بنرها نيز در همين سطح باشد.
نكته اي که به ذهن متبادر مي‌شود است که بنر‌ها هنوز هم به‌طور مستقيم نيازهاي شغلي را برآورده مي ‌كنند. اين امر شايد به توانايي بنرها در تبليغات مربوط به آرم شركت‌ها و زنده نگه داشتن نامشرکت ها،محصولات و خدمات و همچنين ياد آوري مکرر نام آنها برمي ‌گردد.

نقش بنرها در معروف كردن نام شركت‌ها چيست؟
پراستفاده‌ترين تبليغات اينترنتي، بنرها هستند و استفاده از ابزارها و روش هاي نوين، علاوه بر افزايش تاثير اين روش تبليغاتي، انقلابي در اين نوع تبليغ ايجاد كرده است. براي كساني كه از ابزارهاي سنتي تبليغ مانند تلويزيون، راديو يا تبليغات چاپي استفاده مي‌كنند، تبليغات بنري نقش به‌سزايي در افزايش قابليت‌هاي تصويري علامت‌هاي تجاري دارند و همين‌طور ميانگين تعدا كليك‌ها را افزايش مي ‌دهند.
مطابق گزارش تبليغاتي فورستر، در شرايط يكسان تبليغات online تاثير به‌سزايي در افزايش معروفيت نام تجاري شركت‌ها (تا 60 درصد) دارند. هزينه‌ اين نوع تبليغات بسيار كمتر از تبليغات عادي است.
بياد داشته باشيم که بازارياب‌ها بايد براي افزايش بازدهي، از فن‌آوري نوين در تركيب تبليغات online و offline استفاده كنند. افرادي كه ابزارهاي تبليغاتي سنتي را براي محصولات خود مناسب نمي‌دانند، مي‌توانند از تبليغات بنري براي گسترش نام شركت خود بيشترين استفاده كنند. كليد موفقيت افرادي كه فعاليت‌هايشان ارتباط تنگاتنگي با شبكه اينترنت دارد، گنجاندن بنرها در وب‌سايت هايي است كه به‌نحوي به موضوع تبليغ آن‌ها مرتبط هستند.
پس از اينكه مشتريان، تبليغات بنري يك شركت را مي ‌بينند، چه روي آن كليك كنند و چه نكنند، اين تبليغ در معروف كردن نام شركت با هزينه‌اي اندك نقش به‌سزايي دارد. امروزه بنرها را حدود 4 تا 8 هفته در سايت قرار مي‌دهند، اما براي دستيابي به نتيجه بهتر، به زمان بيشتري نياز است. تبليغات آرم شركت‌ها در اينترنت مانند موارد سنتي احتياج به تلاشي بي وقفه دارد، اما در اين مورد شما بايد هر از چند گاهي مطالب را به‌روز كنيد. در اين صورت مطمئن باشيد نام آرم تجاري مورد نظرتان را در ذهن‌ها ماندگار مي‌كنيد.
حجم، فضا و مكان قابليت‌هاي ارتباط دوسويه و شيوه‌هاي بيان گفتاري و شنيداري تبليغات بنري در صفحات وب رو به افزايش است. اگر قبل از اينكه ساير بازارياب‌ها خبردار شده و فرصت‌ها را از چنگ شما در‌آورند، به كسب درآمد از اين منبع اقدام كنيد، خواهيد ديد كه در مدتي كوتاه مزاياي بسياري به‌دست خواهيد آورد و به سرعت معروف خواهيد شد.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *