aashiqanaهمسراني كه مدتي از شروع زندگي مشتركشان مي‌گذرد، وقتي به گذشته نگاه مي‌كنند ياد دوراني مي‌افتند كه عاشق يكديگر بودند و هيچ چيز نمي‌توانست جلوي زندگي عاشقانه‌‌شان را بگيرد، اما مدتي بعد عشق از زندگي آنها رخت برمي‌بندد. آنها درگير گرفتاري‌هاي روزمره مي‌شوند و سرشان آنقدر شلوغ مي‌شود كه زندگي مشترك برايشان يكنواخت مي‌شود و جذابيت خود را از دست مي‌دهد. زماني هم كه تصميم مي‌گيرند به زندگي‌شان سر و ساماني بدهند و طراوت گذشته را به آن بازگردانند، سردرگم مي‌شوند كه از كجا بايد شروع كنند. راستي زندگي عاشقانه چگونه است؟

زندگي عاشقانه چيست؟ زندگي عاشقانه در حفظ فضاي احساسي اولين روزهاي ازدواج خلاصه مي‌شود. به عبارت ديگر، زندگي عاشقانه نوعي ارتباط صميمي است كه هر كس چيزي جز عشق براي ديگري نمي‌خواهد.

زندگي عاشقانه يك اتفاق نيست، بلكه يك ارتباط روزانه است. نبايد به آن به عنوان نوعي پيش‌نوازي نگاه كرد، بلكه يك رابطه دوستانه است كه هر روز بيش از پيش رشد مي‌كند. اين كه از يكديگر بپرسيم چگونه روز خود را سپري كرديم و سرگرمي‌مان چه بوده، پروژه‌ها چگونه پيش مي‌روند و … بايد از زماني كه در كنار هم هستيد لذت ببريد و تصور كنيد نزد دوست‌داشتني‌ترين كس خود هستيد.

زندگي عاشقانه فرآيند پيوند دادن است. بسياري از زوج‌ها معمولا سعي مي‌كنند فضاي عاطفي را با غافلگير كردن طرف مقابل، مثلا با رفتن به يك رستوران فوق‌العاده يا برنامه‌ريزي براي يك مسافرت به زندگي خود بياورند، اما زماني كه مي‌بينند طرف مقابلشان چندان خوشحال نشده، ناراحت مي‌شوند. اين امر كاملا طبيعي است، چون ممكن است چيزهايي كه براي شما جالب و سرگرم‌كننده هستند، براي همسرتان جذاب نباشد.

از آنجا كه بيشتر افراد با روش‌هاي ذهن‌خواني آشنا نيستند، بهتر است از همسر خود سوال كنيد چه چيزي دوست دارد. فقط كافي است بگوييد: «تو، زندگي عاشقانه را در چه چيزهايي مي‌بيني؟ عقيده تو درباره يك تفريح فوق‌العاده چيست؟ براي مسافرات كدام شهر را انتخاب مي‌كني؟ اگر همسرتان اهل هنر است، مي‌توانيد او را به موزه يا نمايشگاه‌‌ ببريد. اگر همسرتان اهل فعاليت‌هاي خارج از خانه است، با هم به پارك برويد. علايق مشترك خود را پيدا كنيد و روي آنها كار كنيد.

او را غافلگير كنيد. پرسيدن علايق همسر و سپس عمل طبق گفته‌هاي او، به اين معنا نيست كه شما نمي‌‌توانيد او را غافلگير كنيد. غافلگيري حتما نبايد يك مسافرت باشد، مي‌توانيد يك يادداشت ساده اما غافلگيركننده در كيفش قرار دهيد، غذا يا سالاد مورد علاقه‌اش را درست كنيد و او را به فيلمي كه بتازگي اكران شده و او آرزوي ديدنش را دارد، ببريد.

همان‌طور كه قبلا هم اشاره شد، زندگي عاشقانه يك اتفاق نيست. اين نيست كه شما آخر هفته بيرون برويد و همه چيز تمام شود. اين امر نيازمند تلاش‌هاي مداوم است. البته اگر خلاق نباشيد، شايد برايتان كمي مشكل باشد، پس بايد راهي پيدا كنيد كه به شما كمك كند. بهتر است از سوال كردن از خود شروع كنيد، سپس چند كتاب در مورد اين موضوع بخريد.

توجه خود را روي يكديگر معطوف كنيد، نه روي اين كه وقتي با هم هستيد، چه كار ديگري هم مي‌توانيد انجام دهيد. مي‌خواهيد با هم به پارك برويد؟ پس لطفا تلفن همراه و كيفتان را با خود نبريد. مي‌خواهيد به همسرتان گل هديه بدهيد؟ آنقدر صبر نكنيد كه بخواهيد كاري براي شما انجام دهد، بعد به او گل بدهيد. كارهايي را كه ممكن است توجه شما را مخدوش كنند، كنار بگذاريد و از زماني كه در كنار هم هستيد، نهايت استفاده را ببريد.

ايجاد فضاي عاشقانه در زندگي زناشويي، چيزي نيست كه يك شبه و بدون تلاش و كوشش به دست آيد اما نتيجه نهايي ارزش تلاش كردن دارد. در زندگي مشترك، هميشه بايد رفاقت و دوستي وجود داشته باشد. برنامه‌هايي بريزيد كه علايق هر دو نفر را تطميع كند، با به كارگيري رموز عاشقانه كوچك، يكديگر را غافلگير كنيد و زماني كه با يكديگر هستيد، تمام توجه خود را به هم معطوف كنيد.

مترجم: رزيتا شاهرخ / منبع :Parents

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *