optimized-asset-allocationدر طول تاریخ سرمایه گذاری در اوراق بهادار ، بدون شک سهام عادی دارای بیشترین بازدهی بوده است. اگر یک سرمایه گذار قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارد بهترین کار این است که بیشترین وزن پرتفوی خود را به سهام عادی اختصاص دهد. اگر سرمایه گذار قصد سرمایه گذار ی برای دوره بلند مدت را ندارد معمولا توصیه می شود پرتفوی وی در مواردی غیر از سهام عادی سرمایه گذاری شود و یا سهام عادی بخش کوچکی از پرتفوی وی می باشد.

بنابراین این دلایل است که مفهوم تخصصی دارایی توسعه یافته است . تخصصی دارایی یکی از تکنیکهای سرمایه گذاری پرتفوی است که هدف آن ایجاد تنوع از طریق تخصصی دارایی های در سهام، اوراق قرضه ، بخش مسکن و وجوه نقد برای تنظیم ریسک پرتفوی می باشد. هر کدام از این داراییها ی موجود در پرتفوی سطح ریسک و بازدهی متفاوتی دارند و بنابراین در طول زمان، رفتارهای متفاوتی را از خود نشان خواهند داد. ممکن است در یک مقطع زمانی ارزش یک دارایی در حال افزایش باشد و ارزش داراییها دیگر ثابت بماند و حتی کاهش پیدا کند. اصل اساسی موجود در تخضیص دارایی این است که هر چه انسان پیرترمی شود قدرت تحمل پذیری ریسک وی نیز کمتر می شود و در غیر این صورت هم باز به او تا کید می شد که ریسک کمتری را تحمل کند.
در هنگام بازنشتگی معمولا نکته اتکا شما، تنها پس اندازها یتان می باشد و به همین دلیل است که سرمایه گذاریهای شما، در دوران بازنشتگی باید با رعایت احتیاط کامل و دادن اولویت به حفظ اصل دارایی ها باشد. درست مثل تیمی که هدف اصلی او گل نخوردن است و اگر هم توانست گلی بزند، چه بهتر.
تصمیم به چگونگی تنوع در پرتفوی شما بسیار با اهمیت است. در کنار این مطلب باید خاطرنشان شد که تصمیم گیری درباره در صد هر کدام از سرمایه گذارییهایی مثل سهام، صندوقهای مشترک سرمایه گذاری، و ابزار کم ریسکی مثل اوراق قرضه و اوراق خزانه کار آسانی نمی باشد. مخصوصا برای سرمایه گذارانی که به سن بازنشستگی رسیده باشند.
تصور کنید چه حالی پیدا می کنید اگر پس انداز سی ساله شما به راحتی با سقوط قیمت سهام خریداری شده، از دست برود! آنچه که در شرایط بازار خرسی سالهای 2000 و 2001 اتفاق افتاد.
بهترین توصیه ای که در این مجال می شود کرد این است که برای تعیین استراتژی تحصیص دارایی خود؛ با یک مشاور سرمایه گذاری خوب مشورت کنید.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *