گام اول: آغاز كار يك مبارزه است

Entrepreneurship

اشاره: واژه «كارآفرين» (entrepreneur) دربردارنده معناي موفقيت است. اين واژه به معناي محصولات، ابداعات، كيفيت و خدمات نوين است. در درون يك شركت، اين واژه به معناي نوع خاصي از روحيه، سرزندگي و فضيلت است. «اي. ا. باتلر»، مفسر روزنامه تجاري، آن را «شوق خلقت» مي نامد.
در واقع كارآفرينان كساني اند كه با ايجاد محصولات و خدمات نوين مورد نياز مردم، درآمد خوبي كسب مي كنند. معمولاَ گمان مي رود كه كارآفرينان در راه اندازي شركت ها تبحر دارند. در هر حال، آنها از هيچ، كسب و كاري جديد خلق مي كنند. آنها به رغم مخاطرات بسيار، پيشگام كارهاي جديد مي شوند.

امروزه بيشتر مشاغل جديد را شركت هاي كارآفريني خلق مي كنند. كالاها و خدمات برتر، فن آوري نوين و پيشرفت ها عموماَ از مراكز كارآفريني نشأت مي گيرند. ريشه رشد و شكوفايي ما در شركت هاي كوچك و كارآفرينان كوشايي است كه مشتاقانه نظريات نوين خود را عملي مي كنند.
كارآفريني مزاياي خاص خود را دارد‎؛ از جمله دستمزد بالا ، امنيت، ايجاد دارايي، استقلال كاري و رضايتمندي. با وجود مزاياي فراوان كارآفريني عده كمي از افراد جامعه  به فكر راه انداختن كسب و كاري براي خود هستند. شايد مهمترين دليل اين امر، ترس باشد چرا كه بيشتر افراد جامعه مي ترسند با پرداختن به كارآفريني حقوق ماهيانه خود را از دست بدهند. همچنين آنها نمي توانند ريسك، عدم اطمينان و فكر بي پولي را تحمل كنند و فكر صورت حساب هاي پرداخت نشده و بي پولي، آنها را به وحشت مي اندازد.
در اين نوشتار سعي داريم با برشمردن هفت گام اساسي، دريچه اي نو بر روي كارآفرينان و ديگر افراد جامعه براي راه اندازي و مديريت كسب كاري جديد براي خود و ديگر افراد جامعه بگشاييم و با پرداختن به نكات اساسي و سخنان كارآفرينان بزرگ دنيا، به باورهاي جديدي در عرصه كارآفريني برسيم.

 

گام اول: آغاز كار يك مبارزه است
آغاز يك كسب و كار جديد چالشي سخت، نوميدكننده و سرشار از نگراني است. اين كار به شجاعت و پايداري لجوجانه نياز دارد. كارآفرينان بايد براي برخورد با مشكلات عذاب آوري آماده باشند كه تنها با استقامت و پافشاري سخت و مداوم برطرف مي شوند.
هر كسب و كار تازه اي را كه شروع مي كنيد علاوه بر مشكلات معمول‏، مشكلات خاص خود را دارد. هر كارآفرين در شروع كار مجبور است راه خود را از ميان طيف بي پايان مشكلات باز كند. تمام اين مسايل و مشكلات قابل حل اند. كساني كه مقاومت مي كنند و از مشكلات نمي هراسند از سياهي بيرون مي آيند.
نكته مهمي كه يك كارآفرين در آغاز كار بايد آن را در نظر داشته باشد اين است كه گاه، پول پاداشي نيست كه فوراَ بدست آيد. اما تجربه مي تواند از مثقال ها طلا ارزشمندتر باشد. چرا كه نرخ بهره بسيار بالايي دارد كه قطعاَ جايي به كار شما خواهد آمد. هر چه ثروت خود را ديرتر به دست آوريد، آن ثروت بيشتر خواهد بود.

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *