گام پنجم؛ چگونه با تكيه بر سه اصل راه خود را هموار كنيد

networking

سه مهم و اساسي وجود دارد كه نه تنها دورنماي مورد نظر يك شركت را مشخص مي كند، بلكه اصول مستحكمي را براي اداره سازمان پايه مي گذارد. آن سه اصل مهم عبارتند از:

اصل نخست: صداقت و درستكاري
هيچ شركتي بدون صداقت تام نمي تواند در دراز مدت پيشرفت كند. هرگز اين افسانه را باور نكنيد كه اعمال خلاف از عناصر معمول موفقيت در كسب و كار است. همه شركت هاي بزرگ به بالاترين حد درستكاراند. بدون آن نمي توان خدمتگزاري صادق بود. صداقت هرگز نبايد بدون خلوص و تنها در حرف باشد. درستكاري بايد ريشه اي عميق در شركت جديد شما داشته باشد. براي موفقيت هيچ چيز حياتي تر از آن نيست.
«توماس.بي. واكر» ميليونر چوب بر (مالك بيش از 000/900 هكتار جنگل در مينه سوتا و كاليفرنيا) مي گويد:
«نه تنها آدمي مي تواند درستكار باشد و ثروتمند شود، بلكه تقريباَ ناممكن است ثروتمند شد، مگر آنكه درستكار باشد. اين امانتداري، درستكاري و تعهد است كه موجب مي شود مردم به شما اطمينان كنند و تجارت را رونق مي بخشد و روابط كاري را فعال مي كند.»
«هاروي فايرستون» نيز در اين خصوص توصيه مي كند:
«يك كاسبكار موفق آن نيست كه در يكي دو سال رونق بازار پول زيادي درآورد يا از خوش اقبالي، از نخستين پيشگامان آن زمينه تجاري باشد؛ بلكه كسي است كه در زمينه اي پررقابت، بدون داشتن هيچ برتري نسبت به رقبا، صادقانه و قانوني از ديگران پيشي گيرد و حرمت خود و اجتماع را حفظ كند.»

اصل دوم: اجتناب از كمك هاي دولتي
شركت تازه كار بيشماري سعي مي كنند. از دولت كمك مالي دريافت كنند. اگر از اين فلسفه پيروي كنيد‏، قوانين طبيعت انساني به ضرر شما خواهند بود. شما ناگزير بايد براي آنچه به دست مي آوريد، بهايي بپردازيد و اين برايتان گران تمام مي شود. به دست آوردن چيزي در قبال هيچ، پاداش شما را به تعويق مي اندازد و حتي شايد آن را براي هميشه از شما بگيرد.
«هانري كايزر» در اين خصوص مي گويد: « مردان قدرتمند، قابل و شجاع، نياز به كمك مالي ندارند. آنها فقط مي خواهند امكان كار كردن، خلاقيت، پس انداز كردن، خرج كردن و رهايي از قيود را داشته باشند و به انرژي آزاد خود براي كسب و كار بزرگ زندگي احتياج دارند.

اصل سوم: سهيم كردن كارمندان در سود
وقتي شركت شما به سودآوري مي رسد، بايد در تقسيم آن با كارمندان سخاوتمند باشيد. كارمنداني با دستمزدهاي بالا، پرانگيزه اند. اگر به كارمندان اجازه دهيد به پاداش هاي بالا برسند خودتان هم از اين طريق منتفع خواهيد شد، ساير سودها و پاداش هاي شركت را هم قسمت كنيد.

 

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *