www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


محققان بعد از مدتها موفق شدند معبد Sree Padmanabhaswamy که قدمت آن به چندین قرن قبل می رسد و یک معبد زیرزمینی است را بازگشایی کنند. بعد از بازگشایی این معبد، وقتی ﭗلیس متوجه شد در این معبد میلیاردها دلار ثروت نهفته است شبانه روز به محافظت از آن برداختند. طی چند ماه گذشته یک تیم ۷ نفره از محققان توانستند ۵ راز از ۶ راز مبهمی که در مورد این معبد وجود دارد را کشف کنند.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


معبد کشتیمار
این معبد که محل نگهداری بت های بادشاه Vishnu بوده یکی از ثروتمندترین معابد جهان به شمار می رود. اخیراً کشف شده ثروتی معادل ۱۰۰،۰۰۰ کرور (۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ یا ۲۰ میلیلرد دلار) در این معبد وجود دارد. این ثروت شامل ۱۷ کیلوگرم سکه طلا، ۲٫۵ کیلوگرم گردنبند ۱۸ عیار، طنابهایی از جنس طلا، کیسه هایی بر از الماس، هزاران قطعه طلای قدیمی و ظروفی از جنس طلا است.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


معبد تریمولا
Tirupathi Balaji با ثروتی حدود ۶۵۰ کرور که سالانه بدست می آورد دومین معبد ثروتمند هند به حساب می آید. در این معبد بیشتر از ۳۰۰۰ کیلوگرم طلا وجود دارد که این طلاها را در بانک های مختلف گذاشته اند. ثروتی که هم اکنون در این معبد وجود دارد معادل ۳۰۰ کرور، ۳۵۰ کیلوگرم طلا و ۵۰۰ کیلوگرم نقره است که هر ساله به این معبد اهدا می شود.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


معبد شیری سای
این معبد معروف ترین عبادتگاه shri Saibaba در shirdi است. که یکی از ثروتمندترین معابد در Maharashtra است. ثروتی که در این معبد وجود دارد بیشتر از ۳۲ کرور است. مقدار طلایی که در این معبد وجود دارد ۲۴٫۴۱ کرور، نقره ۳٫۲۶ کرور، سکه های نقره ۶٫۱۲ لخ (معادل صد هزار)، سکه های طلا ۱٫۲۸۸۸ کرور و آویزهای طلا ۱٫۱۲۳ کرور است. درآمد خالص سالیانه این معبد تقریباً ۴۵۰ کرور می باشد.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


معبد ماتا ویشون
این معبد دومین معبد شلوغ بعد از Tirupathi Balaji است. درآمد سالانه این معبد ۵۰۰ کرور است. اسم واقعی این معبد Shri Mata Vaishno Devi Shrine Board است. که به آن shrine board می گویند. درآمد روزانه این معبد ۴۰ کرور است.
این معبد در مرکز شهر Mumbai واقع شده است و دومین معبد ثروتمندی است که در شهر Maharastra قرار دارد. درآمد سالانه این معبد ۴۶ کرور است. این معبد بخاطر هدایایی که هر ساله بازدیدکنندگان به این معبد اهدا می کنند و مبلغی بالغ بر ۱۵-۱۰ کرور است بسیار معروف می باشد. در اواخر سال ۲۰۰۹ ثروتی که تخمین زده می شد که در این معبد وجود دارد ۱۴۰ کرور بوده.

 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


معبد گروواری
این معبد در جنوب هند واقع شده است. طی تحقیقات یک کمیته ۹ نفره که تحت نظر Kerela Dewaswom انجام شد به این نتیجه رسیدند که درآمد سالانه این معبد حدود ۲٫۵ کرور و درآمد خالص ان ۱۲۵ کرور است.

 

منبع

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *