forbes-billionaire-2014فهرست تازه ی که از سوی مجله فوربس نشر شده، تعداد ملیاردر های جهان را در سال 2014 نشان میدهد.

براساس این فهرست که همه ساله در ماه مارس از سوی مجله آمریکایی فوربس بنشر میرسد، در سال 2014 میلادی مجموعاً 1642 تن بالاتر از یک ملیارد دلار ثروت داشته اند که از آنجمله 172 تن آن زن میباشند. مجموع ثروت این افراد بالغ بر 6.4 تریلیون دلار میشود. این فهرست شامل افرادی میباشد که از طریق سرمایه گذاری در بخشهای مختلف ثروت اندوخته اند و یا هم ثروت خود را به ارث برده اند و شامل دکتاتورهای و پادشاهان ثروتمند نمیباشد. مجله فوربس، در ارزیابی سالانه خود، اموال و دارایی‌های ثروتمندان جهان را منتشر می‌نماید.

براساس این فهرست، دو سوم افراد شامل این لیست، ثروت خود را از سرمایه گذاری بدست آورده و فقط یکتن از هر 8 تن آنان ثروت شان را به ارث برده اند.

امسال پس از چهار سال، ویلیام بل گیتس 78 ساله، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و سازمان خیریه بل و ملیندا گیتس با ثروت مجموعی 76 ملیارد دلار با پشت سر گذاشتن کارلوس سلیم هالو، سرمایه گذاری مکزیکی دوباره بر مقام فرد اول این فهرست قرار گرفته است. ثروت گیتس با افزایش 7 ملیارد دلاری نسبت به سال گذشته (2013) اکنون به 76 ملیارد دلار رسیده است. در 20 سال گذشته بل گیتس 15 بار از سوی این مجله ثروتمندترین فرد جهان نامیده شده است.

فرد دوم این فهرست کارلوس سلیم هالو، سرمایه گذاری مکزیکی میباشد. ثروت مجموعی وی و خانواده اش امسال بالغ بر 72 ملیارد دلار میرسد. وی از سال 2009 تا 2013 درین فهرست مقام نخست را داشت که امسال آنرا دوباره به بل گیتس واگذار کرد.

فرد سوم این فهرست آمانسیو اورتگا، بازرگان اسپانیای میباشد که متواتراً برای بار دوم سومین ثروتمند جهان نامیده شده است و مجموع ثروت وی بالغ بر 64 ملیارد دالر میرسد. وارن بافت، سرمایه گذار آمریکایی و مالک شرکت برکشایر هاتووی، که در سالهای گذشته در مقام دوم و سوم قرار میگرفت، امسال با ثروت مجموعی 58.2 ملیارد دلار در مقام چهارم قرار گرفته است.
 همچنان کریستی والتون آمریکایی، همسر جان والتون با ثروت 36.7 میلیارد دلاری خود، در جایگاه نخست ثروتمندترین زنان جهان و جایگاه نهم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد. (جان والتون یکی از پسران سام والتون موسس فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت است، که در سال 2005 میلادی در گذشت. کریستی والتون، این ثروت هنگفت را، پس از مرگ همسرش به ارث برده است.)

در فهرست ملیاردرهای جهان در سال 2014، 268 تن آن امسال به این مجموعه اضافه شده اند، 100 تن دیگر که سال گذشته شامل این فهرست بودند، با از دست دادن مقداری از ثروتهای شان امسال از فهرست ملیاردرهای جهان خارج شده اند.

ملیاردرهای جهان در سال 2014 میلادی

 
ملیاردرهای جهان در سال 2013 میلادی

2013

امسال برای اولین بار یک تن از قاره آفریقا، الیکو دانگوتی از کشور نایجریا با 25 ملیارد دلار ثروت، وارد فهرست ملیاردرهای جهان شده است و همچنان از جمله تازه واردهای این فهرست، جان کوم و براین اکتون (بنیانگذاران واتس اپ) که قبل از فروش واتس اپ، ثروت آنها کمتر از یک ملیارد دلار بود، حالا هر یک 6.8 ملیارد (202 مین) و 3 ملیارد (551 مین) دلار ثروت اندوخته اند.

همچنان براساس این فهرست، بیشترین ثروت را در سال گذشته مارک زاکربرگ، بنیانگذار و رئیس فیسبوک اندوخته است. با رشد ارزش سهام شرکت فیسبوک طی سال گذشته، ثروت مجموعی وی از 13.3 ملیارد دلار در سال 2013 میلادی به 28.5 ملیارد دلار در سال 2014 میلادی رسیده است.

بیشترین تعداد ملیاردرها در آیالات متحده (492 تن) و سپس چین (152 تن) و روسیه (111 تن) میباشند. 19 تن از ملیاردرهای سال گذشته از کشور ترکیه امسال بنابر مشکلات مالی و تورم در ترکیه از فهرست ملیاردرهای سال 2014 میلادی حذف شده اند.

فهرست کامل ملیاردرهای سال 2014 را در تارنمای مجله فوربس مشاهده کنید.

تعداد ملیاردرهای جهان بر اساس کشور

world-billionaires

 

منابع:

*- مجله فوربس

*- ویکی پدیا

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *