benefits-of-investors-in-stockنبود حد سرمایه مجاز به نحوی که هر فردی با هر میزان سرمایه امکان ورود به این بازار را خواهد داشت. به عبارتی دربازار سرمایه شما به راحتی می توانید مالک یک صد هزار دلار از سهام یک شرکت بزرگ ومعتبر باشید. اما یقینا درصورتی که بازار بورسی وجود نمی داشت هرگز نمی توانستید در شرایط عادی با این مبلغ هیچ حرکت اقتصادی را انجام دهید.

 

۱- بازده بالاتر از منابع پربازده شناخته شده در بازهای مشابه، با در نظر گرفتن ریسک بهینه. که این موضع درقالب نمونه های تاریخی درادامه مورد بررسی و تفصیل بیشتر قرار خواهد گرفت.

۲- قابلیت نقد شوندگى بالا که موجب گردیده تا درشرایط عادی ورود و خروج شما به این بازار در کمتر از چند روز فراهم گردد. که یقینا با توسعه الکترونیکی بازار (که مقدمات آن درحال اجرا است) این مدت می تواند حتی به چند ساعت تقلیل پیدا نماید که تقریبا چنین وضعیت مشابه‌ای به ندرت درسایر رویه‌های سرمایه‌گذاری یافت مى‌شود.

۳- علیرغم عدم تنوع در بازار بورس کشورمان، درعین حال منابع کسب سود دراین بازار بسیار متنوع است به نحوی که یک سهم خریداری شده می تواند برای دارنده آن به طرق گوناگون سود ایجاد نماید که از آن جمله می توان به: انواع افزایش سرمایه، ما به التفات قیمت خرید با قیمت روز، سود نقدی و … اشاره داشت.

۴- تب گسترش این بازار که به عنوان عاملی نادیدنی (همانند تب طلا در ایالات متحده) بازار امروز ایران را فرا گرفته است و همچنان تا ظرفیت نهایی و تعادل گام های بسیار بزرگی را در پیش روخواهد داشت.

۵- ظرفیت های باز موجود به نحوی که علیرغم تمام رشدهای این بازار همچنان ظرفیتهای رشد فوق العاده بکر و دست نخورده‌ای وجود دارد که سیاستهای خصوصی‌سازی دولت نیز بعنوان یکی از اهداف کلان اقتصادی در واقع تقویت‌کننده این موضوع می باشد.

 

منبع

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *