abraham-lincolnبه پسرم درس بدهيد. او بايد بداند كههمه‌ي مردم عادل و همه‌ي آنها صادق نيستند.
اما به پسرم بياموزيد كه به ازاي هرشياد، انسان صديقي هم وجود دارد.
به او بياموزيد كه به ازاي هر سياستمدار خودخواه،رهبر جوانمردي هم يافت مي‌شود.
به او بياموزيد كه در ازاي هر دشمن دوستي هم هست.
مي‌دانم وقتگير است اما به او بياموزيد اگر با كار و زحمت خويش يك دلار كاسبي كندبهتر از آنست كه جايي روي زمين پنج دلار بيابد.
به او بياموزيد كه از باختن پندبگيرد. از پيروزي لذت ببرد. او را از غبطه برحذر داريد. به او نقش و تاثير مهم خنديدن را يادآور شويد. اگر مي‌توانيد به او نقش موثر كتاب در زندگي را آموزش دهيد. به او بگوئيد تعمق كند، به پرندگان در حال پرواز در آسمان دقيق شود. به گل‌هاي درونباغچه و زنبورها كه در هوا پرواز مي‌كنند دقيق شود.
به پسرم بياموزيد كه در مدرسهبهتر اينست كه مردود شود اما با تقلب به قبولي نرسد.
به پسرم ياد بدهيد با ملايم‌هاملايم و با گردن‌كش‌ها گردن‌كش باشد. به او بگوييد به عقايدش ايمان داشته باشد حتياگر برخلاف مردم حرف بزند.
به پسرم ياد بدهيد همه‌ي حرف‌ها را بشنود و سخني را كهبه نظرش درست مي‌رسد انتخاب كند.
ارزش‌هاي زندگي را به پسرم آموزش دهيد اگرمي‌توانيد به پسرم ياد بدهيد در اوج اندوه تبسم كند. به او بياموزيد كه از ريختناشك خجالت نكشد.
به او بياموزيد كه مي‌تواند براي فكر و شعورش مبلغي تعيين كند اماقيمت‌گذاري براي دل بي‌معناست.
به او بگوييد كه تسليم هياهو نشود و اگر گفته‌اي رابرحق مي‌داند پاي سخنش بايستد و با تمام قوا بجنگد. در كار تدريس به پسرم ملايمت بهخرج دهيد و اما از او يك نازپرورده نسازيد. بگذاريد كه او شجاع باشد .
به اوبياموزيد كه به مردم اعتقاد داشته باشد. توقع زيادي است اما ببينيد كه چه مي‌توانيدبكنيد، پسرم كودك كم‌سال بسيار خوبي است.

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *