2050-GDPتا سال 2050 میلادی چین از نظر تولید ناخالص داخلی به بزرگترین اقتصاد دنیا تبدیل می شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی در جایگاه دوم دنیا قرار خواهند داشت. طبق این گزارش در سال 2050 میلادی ایالات متحده آمریکا سومین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد بود و ارزش تولید ناخالص داخلی آن برابر با 35156 میلیارد دلار خواهد بود که حدود 9 هزار میلیارد دلار از ارزش تولید ناخالص داخلی چین کمتر است.

 

در سال 2010 میلادی ارزش تولید ناخالص داخلی آمریکا برابر با 13271 میلیارد دلار آمریکا بود و ارزش تولید ناخالص داخلی چین برابر با 2998 میلیارد دلار آمریکا اعلام شده بود. در سال گذشته هم آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی انتخاب شد.

چین در سالهای گذشته به دلیل استفاده از سیاستهای اقتصادی مختلف موفق شد تا نرخ رشد دو رقمی اقتصادی را تجربه کند و همین نرخ بالای رشد اقتصادی عاملی شد در جهت ارتقای ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور در سالهای اخیر. تحلیل گران انتظار دارند تا سال 2050 میلادی سهم اقتصاد آسیا در اقتصاد دنیا به بالغ بر 50 درصد برسد و به همین دلیل سیاستهای اقتصادی این کشورها بیشتر از دیگر کشورهای دنیا بتواند روی تعاملات اقتصادی دنیا اثر خواهد گذاشت.

گلدمن ساکس پیش بینی می کند تا سال 2050 میلادی کشورهای هند و ژاپن و برزیل به ترتیب اقتصادهای چهارم تا ششم دنیا باشند و انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا به ترتیب از نظر ارزش تولید ناخالص داخلی در جایگاه هفتم تا دهم قرار بگیرند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *