زندگی مشترک را با هوشمندی اقتصادی آغاز کنید

money-management-for-couplesزوج های جوان معمولا اهداف مالی فراوانی در ذهن خود دارند که این، مدیریت هزینه‌ها را برای آنها امری خسته‌کننده و دشوار می‌کند. این درحالی است که آنها به‌راحتی می‌توانند با چند ترفند، پول بیشتری را برای آینده خود و فرزندانشان پس‌انداز کنند.

وقتی تازه شغلی را شروع کرده‌اید و همزمان باید وظیفه یک خانواده را به دوش بکشید، مدیریت مالی بسیار سخت‌تر می‌شود، درحالی‌که اصلا نباید این‌گونه باشد؛ بلکه با اندکی مدیریت و اولویت بندی می‌توانید اندکی پول اضافی برای ادامه روزهای سخت داشته باشید.

 

در این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی نردوالت، پنج گام برای بهبود وضعیت مالی برای کسانی که تازه تشکیل زندگی داده‌اند را معرفی می‌کنیم.

ایجاد یک صندوق پس‌انداز اضطراری
بدون توجه به اهداف پس‌اندازی و سرمایه گذاری، همین حالا یک صندوق پس‌انداز اضطراری تدارک ببینید. اگر همسرتان نیز شاغل است، باید به‌اندازه سه تا 6 ماه از درآمدتان (روی‌هم) را پس‌انداز کنید. اما اگر در خانواده فقط شما شاغل هستید و همسرتان خانه‌دار است، باید در این صندوق به‌اندازه 12 ماه از حقوق‌تان پس‌انداز داشته باشید. در این‌صورت، اگر خدای ناکرده شغل‌تان را از دست بدهید و با یک هزینه پیش‌بینی‌نشده روبرو شوید، پول کافی در اختیار دارید.

تدوین برنامه مالی
ساده‌ترین تعریف از برنامه مالی این است که به اهداف مالی خود نگاه کنید و سپس برای آنها بودجه فراهم کنید و دریابید پس از پرداخت بدهی‌هایتان چه مقدار پول می‌توانید پس‌انداز و سرمایه گذاری کنید. در این راه، کمک‌ها و مشاوره‌های حرفه‌ای ازسوی مشاوران مالی می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر درست را ادامه دهید.

صاف کردن تمام بدهی‌ها و وام‌های تحصیلی
وقتی یک برنامه مالی تدوین می‌کنید، فراموش نکنید که پرداخت بدهی‌های وام‌های تحصیلی و سایر بدهی‌های خود را بپردازید. هرچه این بدهی‌ها زودتر تصفیه شوند، پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهید داشت.

شروع به پس‌انداز برای هزینه‌های تحصیلی فرزندان
حتی اگر شما همچنان درحال پرداخت اقساط وام‌های تحصیلی خود هستید، بازهم باید به فکر پس‌انداز برای هزینه‌های تحصیلی فرزندان‌تان باشید. مشاوران مالی توصیه می‌کنند که حتما برای هزینه تحصیل آینده فرزندان، پس‌انداز داشته باشید. البته آنچه که اولویت دارد، پس‌انداز برای بازنشستگی است. چون برای تحصیل در دانشگاه می‌توان وام‌های تحصیلی گرفت اما برای بازنشستگی خبری از وام نیست.

خرید بیمه عمر
خرید بیمه عمر، معمولا جزو اولویت‌های زوج‌های جوان نیست چراکه آنها در ابتدای زندگی، افکار و اهداف مالی دیگری را در ذهن خود می‌پرورانند. بااین‌حال، بیمه عمر یکی از راه‌های کم‌هزینه برای حمایت مالی از خانواده در آینده محسوب می شود به‌خصوص اینکه اگر بچه یا وام مسکن داشته باشید که باید هر ماه قسط آن را بپردازید. بیمه عمر از چیزی که افراد فکر می‌کنند ارزان‌تر است. درصورتی‌که خدای‌ناکرده یکی از زوجین یا والدین فوت کنند، مبالغ پرداختی بیمه عمر تا حدود زیادی می‌تواند کفاف برخی هزینه‌ها را بدهد.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *