لازم نیست همیشه «بله‌قربان‌گو» باشیم

what-to-do-when-you-disagree-with-your-bossهمه رئیس‌ها می‌گویند از کارمندان بله قربان‌گو خوششان نمی‌آید اما وقتی پای عمل به میان می‌آید زیر این حرفشان می‌زنند و درست برعکس ادعای خود از کارمندان بله‌قربان‌گو استقبال می‌کنند.

به هرحال بعضی وقت‌ها شما قصد دارید برخلاف جهت آب شنا کنید و با برخی خواسته‌های رئیس‌تان مخالفت کنید. اما درنهایت باید بدانید که شما حقوق می‌گیرید تا به خدمات و محصولات کارفرمای خود ارزش ببخشید که این یعنی باید تجربه و مهارت شخصی‌ خود را نیز وقف محل کارتان کنید.

اما سوال اینجاست که چگونه این‌کار را بدون اینکه حدود اختیارات رئیس‌تان را به‌خطر اندازد، انجام دهید؟ اگر پیروزی شما بر رئیس‌تان به‌عنوان حفاظت از منافع شرکت شناخته شود، هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد؛ پس عاقلانه‌ترین کار ممکن یافتن راهی‌ است تا بدون اینکه نشان دهید رئیس‌تان اشتباه می‌کند، با تصمیمات او مخالفت کنید.

به‌گزارش بخش اشتغال روزنامه سیاتل‌تایمز، درست است که این‌کار خیلی دشوار و زیرکانه است؛ حتما تابحال این نصیحت را بارها شنیده‌اید که: وقتی در ذهنتان راه حلی دارید، برای هر مشکل یا سوالی پیش رئیس‌تان نروید. اگرچه این نصیحت خوبی است اما در جاهایی که رئیس‌تان مشکلات را درک نمی‌کند و نمی‌داند جواب نمی‌دهد. درواقع، ممکن است رئیس‌تان از هرمشکلی که شما به‌عنوان یک کاستی پیدا کنید استقبال کند. بنابراین مواجهه با او با یک گزینه فرعی یک مقابله به نظر می‌رسد.

پس بهتر است به‌جای مقابله و مواجهه، با او تشریک مساعی کنید. نخستین قدم در این راه گشتن به دنبال نقاط مشترک است. قطعا نیت شما و رئیس‌تان موفقیت شرکت است، درست است؟ پس بیان بحث‌ها در قالب این مساله همان چیزی است که باعث می‌شود پیروزی شما در این بحث را پیروزی کل شرکت و کارکنانش نشان دهد.

نکته دیگر این است که حمایت همکارانتان را نیز جلب کنید. قطعا یک رئیس ترجیح می‌دهد تا به حرف‌های یک تیم گوش دهد تا به یک فرد. علاوه‌براین، لطفا به‌خاطر داشته‌ باشید تا فارغ از اینکه چقدر احساس شور و هیجان می‌کنید، از یک راه آرام و مسالمت آمیز به این مساله دست‌یابید.

این قابلیت را داشته باشید تا از موقعیت خود با اطلاعات و ادعاهای مستند و مستدل دفاع کنید و اگر مسیر مباحثه مطابق میل شما پیش نرفت کینه به دل نگیرید چون تا زندگی هست، امید هم هست و می‌توانید بازهم تلاش کنید.

درپایان، همیشه به خاطر داشته‌باشید سیاست‌ها یا تدابیری که از دید شما مشکل به‌نظر می‌رسند ممکن است واقعا به‌نفع رئیس یا شرکت شما باشد اما شما از برخی جنبه‌های آن مطلع نباشید. بسیاری از مخالفت‌ها از این حقیقت نشات می‌گیرند که افراد مختلف اطلاعات و دیدگاه‌های مختلفی دارند.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *