get-more-smarterآيا مي توانيد باهوش تر باشيد؟ بله، مي توانيد. آيا خوب نيست که بتوانيد سخنراني هاي درست و حسابي را به دلخواه خود ايراد کنيد يا به عمق شکاف هاي مغز خود دست يابيد و اطلاعات و آمار را بيرون بکشيد؟

آيا ممکن است؟

بعد از دبيرستان و دانشگاه ما مغزمان را زياد تحت فشار قرار نمي دهيم و اين موجب مي شود که قدرت عقلاني ما تحليل رود. کليد حل مشکل کارکردن با مغز است. بله کار کردن، اين کار کردن به شدت مسحور کننده است و هنوز هم نقطه ي اتکاء ذهن هاي تند و تيز است. شما بايد به طور مداوم و پايدار به مغزتان کاري براي انجام دادن بدهيد تا بتوانيد «روي فرم» بماند.

مثل يک قهرمان بدنسازي بازنشسته که پس از رها کردن مسابقات حجم عضلات وي رو به کم شدن مي گذارد، مغزي که قبلاً کار مي کرده اگر الان کار نکند يواش يواش بازنشسته مي شود (حتماً ديده ايد که والدين ما هر وقت صحبت از درس خواندن مي شود، مي گويند ما ديگر نمي توانيم، دليل اين صحبت هم همين است).

چکار مي توانيم بکنيم؟

مغزتان را آموزش و تمرين بدهيد. سرگرمي هاي ذهني پيدا کنيد که يک کمي تلاش ذهني بخواهد، مثل: جدول کلمات  آي کيو (I.Q) سودوکو يا هر چيز ديگري که به آن علاقه داريد (البته در اين راه هدف اصلي را گم نکنيد. اين سرگرمي ها براي آن است که مغزتان ورزش کند و قوي تر شود و بتوانيد به کار يا درس يا هر چيز ديگري که هست، سريعتر و بهتر رسيدگي کنيد. اينها وسيله اي براي رسيدن به هدف هستند، خود هدف نيستند).

اگر اين کار را نکنيم، چه مي شود؟

متاسفم، اين کار را مي کنيد يا مغزتان از دست مي رود.

آيا مي توانيم پيشرفت کنيم؟

صد در صد مي توانيد. اگر سلول هاي خاکستري پير شده ي مغزتان را کمي قوي تر کنيد، عمل روحي شما هم بهتر مي شود و بعد از آن هم چيزهاي ديگر.
 

منبع

برگرفته: راسخون

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *