1. be-a-good-manager-stepبهترین شرایط کاری را برای کارکنان خود ایجاد کنید، با این کار بر روی کارمندان خود سرمایه گذاری کرده اید.
  2. به طور مرتب و دایم جلساتی ترتیب دهید تا در مورد پیشرفت تک تک از افراد بحث و گفت گو صورت گیرد.
  3. هیچگاه قولی ندهید که نمیتوانید به آن عمل کنید، این نا عادلانه است که سخن از پاداش های به میان آورید که نمیتوانید آنها را بپردازید.
  4. سعی کنید الگوی خوبی برای کارمندان خود باشید، هر کس با گروه کاری شما بر خورد میکند باید از شما اثر خوبی در ذهنش باقی بماند، پس با آنها همان طور رفتار کنید که دوست دارید آنها رفتار کنند.
  5. با هر یک از کارمندان خود برخورد خاصی داشته باشید، تفاوت های آنها را در نظر بگیرید، بعضی افراد خلاقیت دارند، بعضی دیگر با اعداد و ارقام بهتر کار میکنند و بعضی دوست دارند تنها کار کنند. باید به این ویژه گی ها هنگام استخدام توجه کنید.
  6. با کارمندان خود صریح وبی پرده صحبت کنید، در مورد کاستی ها و مشکلات با کنایه و اشاره تذکر ندهید به شکل سازنده و سود مند انتقاد کنید.
  7. ماهرانه در شیوه مدیریت خود تغیر ایجاد کنید.
  8. هنگام برنامه ریزی مشورت کنید و به خاطر داشته باشید که ممکن است در رده های پائین تر افراد باشند که از دانش بالای برخوردارند.
  9. خلاقیت را تشویق و حمایت کنید و از فکر ها و ایده های بکر سود ببرید.
  10. برای افراد مشخص کنید که وقتی نیستید هر کسی مسوول چه کاری باشد با محول کردن بخشی از کارهای تان به افراد دیگر، مدیران مستعد را ارزیابی کنید.
  11. فریاد نزنید، ناسزاء نگوید و زود عصبانی نشوید کنترول را اول از خود شروع کنید اگر مؤدب باشید کارکنان تان هم از فرمان های شما تابعیت میکنند.
  12. از پشت درهای بسته سازمان را اداره نکنید در سازمان حرکت کنید و کار را زیر نظر بگیرید اما منتظر نباشید که مشکلی پیدا کنید از کارمندان نپرسید” مشکی هست یا نه؟” سوال های مثل ” کار ها چگونه پیش میرود؟ ، همه چیز رو به راه است؟ و …. ” شروع بهتری برای کسب اطلاعات است.
  13. کاری نکنید که کارکنان، مشکلات را از شما پنهان کنند اگر افراد تان بدانند که زود کنترول خود را از دست میدهید و عصبانی می شوید، اشتباهات را تا زمانی که کاملاً بحرانی نشده از شما مخفی میکنند.
  14. افرادی را که خیلی خوب کار کرده اند، در جلسات تشویق کنید اما برای خود نور چشم درست نکنید.
  15. وقت بگذارید و کارتان را در اداره تمام کنید، از بردن کار به منزل خود داری کنید.
  16. در هنگام اجرایی کار های رسمی تان در دفتر و یا خارج از دفتر کار های شخصی تانرا انجام ندهید.
  17. وقت بگذارد و با تک تک کارمندان تان صحبت کنید، با نگاه به چهره آنها نشان دهید به حرف های شان گوش می کنید.
  18. عدم مداخله غیر تخصصی در کار ها ، پذیرفتن انتقاد های سالم و داشتن روحیه قوی انعطاف پذیری مثبت.
  19. داشتن پلان کاری و تنظیم نمودن فعالیت های روزمره ” عاجل و ضروری، غیر ضروری، مهم و غیر مهم ” مطابق امکانات و تسهیلات دست داشته.
  20. اگر می خواهید برای کاری از پشت میز خود بلند شود به یک نفر سفارش کنید به تلیفون های شما جواب بدهد، وقتی تلیفون مداوم زنگ می زند و کسی جواب نمیدهد عدم نظم فردی را نشان می دهد.
  21. به کارمندان بی اعتناء نباشید و با همه آنها در هر مقام و رتبه ای که هستند، به احترام رفتار کنید.
  22. به یاد داشته باشید که همه افراد نیاز به زمان دارند، تا خود را با تغیر مدیریت عیار سازند.
  23. کتاب های را که در زمینه مدیریت نوشته شده بخوانید.
  24. حد اقل یک زبان خارجی را یاد بگیرید.
  25. خود را سالم و سر حال نگاه دارید و تمام زنده گی خود را صرف کار نکنید.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *