mind-and-wealth

ذهن و ثروت هر دو لازمه یکدیگر اند شما نمی توانید فرد ثروتمندی را پیدا کنید که ذهن ثروتمند نداشته باشد یا بر عکس، شما باید اول ذهن ثروتمند داشته باشید تا ثروت برای تان مهیا شود. یعنی در واقع برای ثروتمند باید ذهن خود را در جهت ثروتمند شدن تمرین دهید. افراد ثروتمند اغلب برای خرید اشتیاق دارند و هیچ ترسی از میزان پرداخت های شان ندارند، ذهن آنان به فراوانی عادت کرده و حالتی جز داشتن ثروت را نمی شناسد از همین رو قدرت جذب ذهنشان همیشه متمرکز بر کسب ثروت است. به همین شکل، مهم ترین مانع ذهنی بر سر راه موفقیت مالی و ثروتمند شدن نیز این است که برخی افراد معتقد اند که شایستگی ثروتمند شدن را ندارند. ذهن این افراد بر باور های مبتنی بر فقر و تنگدستی شکل گرفته است و همواره در آوردن ثروت و ثروتمند شدن را محال می دانند. در ادامه بر نکات کلیدی که منجر به موفقیت مالی و ثروت می شود اشاره شده است.

 

نکات کلیدی جهت موفقیت مالی و ثروتمند شدن:

  • طبق قانون، پول و ثروت یک مفهوم کاملا ذهنی است و بر طبق این قانون احساسات، افکار و باور هایی که پیرامون پول و ثروت دارید عاملی است که توانایی های تان را در میزان جذب ثروت به زندگی، تعین می نماید.
  • جذب پول و ثروت شانسی نیست و از قواعد پیروی می کند. اگر فورمول جذب فوری ثروت را بدانید در هر زمانی و در هر شرایطی می توانید پول را به زندگی تان جذب کنید.
  • بگونه ای بیاندیشید و رفتار کنید که شما فردی ثروتمند هستید، حتی اگر ثروت چندانی نداشته باشید، این امر باعث می شود اعتماد به نفس تان در حد مطلوبی بالا برود به شکل که احساس لذت و فراوانی به شما دست خواهد داد.
  • برای کسب ثروت تنها کاری که باید انجام داد اینست که در مدار ثروت قرار گیرید. برای افرادی که در مدار ثروت قرار میگیرند و ترس ها و تردید ها را باور نمی کنند همیشه و در هر شرایطی دریچه ای به سوی ثروت، موفقیت و خوشبختی باز می شود. این تو هستی که تصمیم میگیری در مدار ثروت قرار بگیری یا در مدار فقر. اکثر افراد نمی دانند که می تواندد مدار شان را تغیر دهند در مدار ثروت و فراوانی قرار گرفته و به دنیایی از ثروت، موفقیت و زیبایی ها برسند.
  • از هزینه کردن برای خود واهمه نداشته باشید، با اعتماد به نفس به سوی آنچه خواهان آن هستید بروید آن را خریده و پول آن را با رضایت کامل پرداخت نمایید. این امر به شکل به شما انگیزه می دهد که در مسیر کسب ثروت تمرکز و تلاش خود را دو چندان سازید.
  • به گنونه ای رفتار نماید که گویی شما مالک کسب و کار تان هستید و لو آنکه برای شخص و شرکت دیگری کار می کنید. این نگرش شما بذر های موفقیت و استقلال شغلی را در سرنوشت تان خواهد کاشت.
  • شغل خود را دوست داشته باشید. اگر به آن علاقه مند نیستید آن را رها کنید. با «نه» گفتن به شغلی که تنها برای کسب پول انجام می دهید شغل دلخواه تان را جذب خود خواهید کرد.
  • خود تان را آموزش دهید. آموزش فردی و یادگیری پیوسته در های زیادی در جهت پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر به روی شما خواهد گشود؛ و همیشه به یاد داشته باشید که آموزش و یادگیری بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی تمام نمی شود زیرا هنوز نکته ها و درس های زیادی هستند که باید بعد از فارغ التحصیلی در زندگی و اجنماع بیاموزید. کاری را که دوست دارید پیدا کنید و هر چه می توانید در مورد آن مطالعه نماید و بیاموزید. نمی توانید همه چیز را یاد بگیرید ولی هر چه بیشتر بدانید، بهتر است.
  • در سفر خود به سوی خلق ثروت، هرگز از کمک خواستن نترسید. وقتی صحبت از رسیدن به امنیت مالی و ثروتمندی است، هرگز نمی توانید تمام کار ها را خود تان به تنهایی انجام دهید پس نترسید و برای گرفتن راهنمایی و مشوره از افراد زبده و کارشناس شجاع باشید. هم چنین، نباید کاری را فقط به این خاطر که فلان شخص یا کارشناس گفته انجام دهید، بلکه باید یاد بگیرید که چطور برای کسب موفقیت در زندگی فردی، شغلی و اجتماعی بین نصایح و مشوره های خوب و بد فرق قایل شوید.
  • از داستان های موفقیت که در گذشته اتفاق افتاده اند بیاموزید. سعی کنید با مطالعه کتاب ها و مقالات و دیدن مستند های ساخته شده تا جایی که مقدور است در باره افراد ثروتمند و کسانی که توانسته اند با عزم و اراده کافی به موفقیت های مالی بی نظیر دست یابند بیاموزید. ویژگی های مشترک آن ها را کشف و بفهمید برای رسیدن به جایگاه کنونی شان چه کرده اند و شما چه کاری می توانید برای دنبال کردن قدم های آن ها و موفق شدن انجام دهید. بعد از این تحقیق و مطالعه ای مفید، مسیر خود برای کسب ثروت و موفقیت را تعین کنید. مطالعه ای زندگی افراد ثروتمند، راهی عالی برای خلق آشنا شدن با فاکتور های لازم برای خلق ثروت و رسیدن به امنیت مالی است.
  • شکست ها و اشتباهات خود را شناسایی و از آن درس های لازم را بیاموزید تا یک اشتباه را دو بار تکرار نکنید. اگر می خواهید ثروتمند شوید و به موفقیت مالی برسید این سوال را از خود بپرسید: « قبلا چه کار های کردم که تا حال به ثروتی که انتظارش را داشتم نرسیده ام و حالا چه کار های می توانم برای تغیر این شرایط انجام دهم؟ ». اگر بتوانید از شکست های خود درس های لازم را فرا بگیرید و عادت های بدتان را با عادات های خوب و مفید جاگزین کنید یک قدم به امنیت مالی و ثروتمندی نزدیک تر شده اید.
  • وام گرفتن را محدود یا حذف کنید. سعی کنید توانایی های خود را افزایش دهید و خوب کار کنید به جای اینکه مدام بدنبال وام گرفتن باشید. همان طوریکه می دانیم دلبستگی های مختلف می تواند به ما در رسیدن به پول زیاد کمک کند اما اگر این دلبستگی ها را با قرض و وام گرفتن برآورده سازیم این بدهکاری سد راه شما می شود.
  • به پول احترام بگذارید. بسیاری از افراد تمایا دارند به پول بدبین باشند. آنها می گویند پول ریشه همه شیاطین است. اما در حقیقت بی پولی ریشه همه شیاطین است بسیاری از جنایات ریشه در فقر دارند. همینطور افراد زیادی فکر می کنند اگر پولدار شوند مشکلات زیادی خواهند داشت؛ ولی حقیقت اینست که اگر بی پول هم باشند مشکلات زیادی خواهند داشت. پس چرا با یک کیف پر از پول با مشکلات مواجه نشویم؟
  • فوق العاده فعال باشید! افراد فوق فعال تمایل دارند هر فکری را به واقیعت تبدیل کنند اگر برای این افراد هیچ موقیعتی وجود نداشته باشد تا پول در بیاورند آنها فرصت ها را برای خود ایجاد می کنند. فوق فعال بودن صفت قدرتمندی است که می تواند به شخص در گذشتن از هر مانعی کمک کند. در مقابل این افرادی وجود دارند که به آنها واکنشی می گویند؛ آنها منتظر می مانند تا در زندگی شان اتفاقی خوشایند بیفتد یا شانس در خانه آنها را بزند و بر زندگی خود کنترولی ندارند. ولی متأسفانه این وقایع هیچگاه رخ نمی دهند.
  • بیشتر عمل کنید! با کار کردن بیشتر از آنچه انتظار می رود، به تدریج متوجه می شوید فرصت ها می آیند بر در شما می کوبند. مثلا فرض کنید برای یک شرکت و ظیفه فروش اجناس را انجام می دهید و از شما خواسته می شود که در ماه ۱۰۰۰۰ افغانی فروش داشته باشید. حال اگر شما در ماه ۱۵۰۰۰ افغانی فروش داشته باشید احتمالا رئیس شما مزایای شما را افزایش خواهد داد. و اگر رئیس شما متوجه این موفقیت و انگیزه به کار تان نشود شرکت های رقیب حتما متوجه می شوند.
  • به خاطر داشته باشید اغلب افرادی که در کنار شما زندگی می کنند از پیشرفت و ثروتمند شما خوشنود نخواهند شد و ممکن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهداف تان دلسرد سازند. تنها به اهداف خود بیندیشید و چنین افراد را در زندگی نادیده بگیرید.

زندگی تان سر شار از ثروت…

 

منابع: مختار زاده، امیر. ۱۳۹۴. ذهن ثروتمند. ایران

ترتیب کننده: سلسله شفیع

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *