sales-management-tricks

  1. برای شرکت خود یک آرم و لوگوی خاص و خاطره انگیز تهیه کنید طوری که دیدن آن، خاطرات شیرین را در حافظه تداعی کند. به طوری که با اولین نگاه اولین تاثیر که همان مهمترین و اثر بخش ترین می باشد را ایجاد کند.
  2. کالای خودتان را در تمام نقاط اینترنت تبلیغ کنید، وجایزه برای آن مطرح کنید. به طوری که حتی به مشتریانی که می خواهید جایزه بدهید از کالای شرکت های دیگر نیز استفاده کنید و فقط در قسمت کوچکی از آن در مورد کالای خود تبلیغ کنید.
  3. فضای تبلیغاتی در تولیدات الکترونیکی برای خود ایجاد کنید. مثلاً درسایتهای اینترنتی یا هفته نامه ها و ماهنامه های الکترونیکی که به صورت هفته نامه یا ماهنامه تهیه وتوزیع می شوند. انجام دهید. این روش نیز می تواند در خیلی مواقع مهم جلوه کند، زیرا استفاده کننده گان از اینترنت کم کم رو به استفاده بیشتر ازخبرنامه ها وهفته نامه ها رو نهاده اند.
  4. کالایتان را با دیگر کالای رقبا حداقل همسان نمایید. مثلاً اگر شرکت رقیب برای همان کالا ۱۰% تخفیف می دهد شما نیز سعی کنید حداقل ۱۰% تخفیف بدهید. یا اگر دیدید که شرکت رقیب امتیاز ویژه ای برای کالای داده است هیچ وقت تعلل نکنید و شما نیز دست به اقدام بزنید.
  5. قیمت کالایتان را با خدمات و تولیدات تان هماهنگ سازید. سعی کنید قیمتی که به یک کالا اختصاص داده اید، قیمت منطقی باشد نه قیمت بیشتر و نه کمتر. اگر کالای با ارزشی را با قیمت خیلی پایینتر عرضه کنید باعث خواهد شد که تاثیر عکس روی فروش شما داشته باشد.
  6. حتماً مزایای کالای تولیدی خود را در لیست تبلیغاتی کالا و یا برچسب و یا کاتالوگ آن ذکر کنید. تمامی ویژگی ها و مزایای کالایتان را از ریز تا درشت در کاتالوگ کالا بنویسید. لیست پر بار مزایا در کاتالوگ یکی از استراتژی های مهم بازاریابی است البته به شرط اینکه کاملاً واقعی و غیر اغراق آمیز باشد. چون اگر عکس یکی از مزایا وجود داشته باشد در اینصورت تاثیر خیلی بدی هم بر فروش شرکت و هم بر اعتبار شرکت خواهد گذاشت.
  7. کارشناسانه به بازاریابی و تجارت اقدام کنید. وقتی که بخواهید کالایتان را به بازار ارائه دهید از همان مراحل بدوی و شروع تولید کالا سعی کنید استادانه وکارشناسانه عمل کنید. قبل از قبل کاملاً به تمام فن و فنون تجارت آشنا شوید، و بعداً اقدام نمایید. هر چه قدر استادانه وارد صحنه تجارت شوید میزان شکست هایتان به همان اندازه کمتر خواهد شد. سعی کنید از تجارب سایرین درامر تجارت استفاده کنید. وهیچگاه یکه تازی مفکوره وی و تک روی نکنید.
  8. خود و کارمندان شرکت خود را بیاموزید که با تمام مشتریان مودبانه رفتار کنند. حتماً خود و تمام کادر و پرسونل خود را طوری تربیت نمایید که مودب باشند. حتی اگر بعضی از مشتریان شرکت شما بی ادبانه رفتار کنند، شما و کارمندان شما موظف هستید از منشور اخلاقی اطاعت کنید وبا احترام و ادب رفتار کنید.
  9. در اولین بازدید روی سایت شرکت، بهترین و مهمترین تاثیر گذاری را نماید. اولین تاثیر مهمترین و پایدارترین تاثیر است، پس این فرصت را از دست ندهید. تا مشتری جذب شرکت شما شود البته یاد آوری می کنیم که هیچ وقت سعی نکنید که از این بند سو استفاده شود، مثلاً تبلیغاتی دروغین انجام ندهید. سعی کنید بارزترین و مهمترین کالای تولیدی خود را در معرض دید قرار دهید.
  10. به عضویت انجمن ها و اتحادیه های تجاری مشهور و معروف در آیید. به عضویت در آمدن در این نهاد ها سبب می شود که یک نوع اعتبار به شرکت شما ایجاد شود. و به اعتبار شرکت شما افزوده شود و حتماً این عضویت را در بخش معرفی شرکت خود یاد آوری کنید که شما به عضویت انجمن X در آمده اید.

 

برگرفته

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *