top-ideas اندیشه های برتر جهانی – شرکت زیراکس

شرکت زیراکس با سابقه ای صدساله و دریافت دهها جایزه ملی و بین المللی، پرونده پربرگ و باری دارد. اختراع فناوری عکسبرداری الکتریکی یا زیروگرافی خیلی سریع، شرکت را از دنیای فناوریهای قدیمی به فناوریهای نوین منتقل کرد.

 

اندیشه های برتر جهانی – شرکت فیلیپس
فیلیپس از معدود شرکتهای جهان است که سابقه فعالیت بیش از یک سده را در پرونده خود دارد. شاید این پایداری و ماندگاری از آن رو بوده است که شرکت با تدبیر مناسب بنیانگذار خود، جرالد فیلیپس و آینده نگری افراد خانواده فیلیپس که بعدها هدایت شرکت را عهده دار شدند، بخوبی توانست از دنیای برقی قرن 19 به عصر الکترونیک منتقل شود. از این رو است که شرکت علاوه بر حفظ جایگاه برترین شرکت جهانی در زمینه صنعت روشنایی، در حوزه صنایع و محصولات الکترونیک نیز توانسته است، مقام دهم جهانی را حفظ کند.


اندیشه های برتر جهانی – شرکت هوندا (HONDA)

فکر جستجوگر و خلاق سویی شیروهوندا، آهنگرزاده روستاهای ژاپن آنقدر عالی بود که شاید آدمی می توانست از همت بلند او دریابد که پس از ترک تحصیل دبیرستان بتواند طی مدت 12 سال بزرگترین کارخانه موتورسیکلت‌سازی جهان را داشته باشد. اما شاید خود او نیز از همان ابتدا به فکرش نیز خطور نمی کرد که بتواند با ورود از دنیای موتورسیکلت‌سازی به عرصه تخصصی خودروسازی، در میان غولهای خودروساز جهان سربرآورد و در مقام هفتم سرفرازانه بایستد.


اندیشه های برتر جهانی – سانیو

شاید مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی شخصیتی بنیانگذار شركت سانیو، توشیو ایو را بتوان این نكته را درنظر گرفت كه با وجود اتفاق ازدواج كونوسوكی ماتسوشیتا بنیانگذار شركت ماتسوشیتا با خواهرش و اشتغال به كار درشركت آنها و همكاری و همراهی در ارتقای جایگاه شركت ماتسوشیتا، هیچگاه استقلال شخصیت خود را از دست نداد و با وجود بحرانهای بزرگی كه در زندگی شخصی و كاری برایش پیش آمد، شركت مستقل سانیو را تأسیس كرد.


اندیشه های برتر جهانی – شرکت فورد (FORD MOTORS COMPANY)

تجربه تاسیس شرکت فورد از آن دسته تجربیاتی است که از یک رؤیای بلند و همت والا پدید آمده است. ازهمین‌رو بود که هنری فورد، مهندس جوان و نوآور و ایده پرداز و متفکر، چند سال قبل از اینکه شرکت را با همت خویش تأسیس کند، اولین چهار چرخ را ساخت. این فورد بود که خودرو را برای استفاده تمامی انسانها عرضه کرد.


اندیشه های برتر جهانی – شرکت موتورولا

تجربه موتورولا نمونه روشنی است که منطق و فرایند توسعه استراتژی قدرتمند منابع انسانی را مبتنی بر مفاهیم و بهترین فعالیتها نشان می دهد. موتورولا در حوزه اصلی کار خود، یعنی تلفن همراه موفق عمل کرده و بیش از 17 درصد بازار را دردست خود گرفته است. با این حال، زاندر مدیرعامل شرکت در فکر افزایش سهم شرکت از بازار سه میلیارد دستگاه تلفن همراه در سال 2010 است.


اندیشه های برتر جهانی – شرکت جنرال موتورز (GM)

شرکت جنرال موتورز در آستانه صدسالگی به جمع شرکتهایی می پیوندد که یک سده تجربه کاری را پشت سر گذاشته‌اند و هنوز به راه خود ادامه می دهند. درمورد جنرال موتورز که به مرور زمان با خرید شرکتهای متعدد و متنوع خودروساز و موتورساز پدید آمده، ادامه حیات درگرو یکپارچگی اداره مجموعه از یک سو و مقابله و مواجهه با رقبای جدی در عرصه خودروسازی است که بسیار انعطاف پذیرتر و چابکتر از پیش عمل می کنند.


اندیشه های برتر جهانی – شرکت زیمنس (Siemens)

ورنر زیمنس، خود یک شخصیت علمی و صنعتی بود که اصول دیناموالکتریک را کشف کرد و بنیان مهندسی برق را تحکیم بخشید و اکنون شرکت زیمنس نیز در این مسیر به‌عنوان سرآمدترین شرکت جهانی در صحنه حضور دارد. فروش شرکت در سال 2006، از مرز 100 میلیارد دلار فراتر رفت و دامنه فعالیت آن به بیش از 190 کشور گسترش یافت.


اندیشه های برتر جهانی – شركت رویال داچ شل

شاید بتوان شركتهای بسیاری را در جهان نشان داد كه به مرور زمان حوزه فعالیت اولیه خود را تغییر داده و پس از مدتی، در حوزه‌ای كاملا جدید و بدیع به فعالیت پرداخته‌اند. اما بی‌تردید تعداد شركتهایی كه این تحول كسب و كار در آنها رخ داده انگشت‌شمار است. اگر متغیر قدمت زمانی را نیز به این معادله بیفزاییم مسلما این دامنه تنگ‌تر خواهد شد. شركت هلندی – انگلیسی رویال داچ شل یكی از این شركتهاست.


اندیشه های برتر جهانی – شركت مایكروسافت (MICROSOFT)
چشم انداز اولیه شركت كه از سوی مدیرعامل جوان آن، بیل گیتس ارائه شده بود چنین بود: یك رایانه شخصی (PC) در هر خانه و روی هر میز. اما به مرور زمان و با تغییرات سریع دنیای فناوری اطلاعات و پیشرفتهای خیره‌كننده شركت این آرمان تغییر یافت و تكمیل شد و به آن این جمله اضافه گشت: در هر زمان و هر مكان و روی هر دستگاهی. به عبارت دیگر نگرش آن است كه روی هر میز در هر خانه و هر اتاق و هر ماشین و هر كیف و هر جیب یك رایانه باشد.

 

اندیشه های برتر جهانی – هارلی دیویدسون

سابقه موتور سیكلت‎های هارلی دیویدسون به سال 1903 برمی‎گردد. این شركت تا سال 1960 تمام رقبای امریكایی خود در بازار را كنار زد و 70 درصد بازار را در اختیار خود گرفت.


اندیشه های برتر جهانی – كنتینانتال

لورنزو یك استادكار تمام‌وكمال بود كه با قرض كردن مقداری پول و همراه سرمایه اندك خود یك خط عظیم هواپیمایی به وجود آورد. او در اواخر 1986 بزرگترین خطوط هواپیمایی جهان خارج از كشورهای كمونیست را در اختیار داشت و از نظر تعداد هواپیما، فقط هواپیمایی ایرفلوت اتحاد جماهیر شوروی بزرگتر از هواپیمایی او بود. شبكه هواپیمایی كنتینانتال، پیپل اكسپرس، فرانتیز و استرن، با فروش سالانه 8/6 میلیارد دلار از یك سرمایه‌گذاری كوچك در اینترنشنال ایرلاین در سال 1971 به وجود آمد.


اندیشه های برتر جهانی – كمپانی هوور

در جریان یك اشتباه باورنكردنی، شعبه خارجی می‎تاگ در انگلستان ماجرای وحشتناكی را ناشی از مدیریت غیرمتمركز به‌وجود آورد. این ماجرا را می‎توان ثمره تفویض اختیار و نتایج آن دانست.


۰اندیشه های برتر جهانی – شركت فولاد میتال


اندیشه های برتر جهانی – رمز موفقیت وانگارد


اندیشه های برتر جهانی – شركت اینتل

اینتل دو بحران عظیم نفتی و اقتصادی را با درایت پشت سر گذاشته و حتی توانسته به تعبیر اندی گرو رهبر موفق پیشین شركت، آنها را نقطه چرخش راهبردی خود قرار دهد و از سنت پرسابقه تولید تراشه حافظه به وادی چالش انگیز و نوین تولید ریزپردازنده درآید و با دراختیار داشتن رهبرانی اندیشمند و هوشمند و آینده نگر، كاركنان را در زمینه تحقق اهداف شركت سمت و سو دهد و سرمایه گذاریهای میلیاردی در تحقیق و توسعه فناوریها و محصولات صنعت ITC را به ثمر نشاند.


اندیشه های برتر جهانی – ماجرای كمپانی ADM

تثبیت قیمت یكی از ساده‎ترین مورد برای تعقیب قضایی است. توطئه برای تثبیت قیمت در تضاد مستقیم با قانون است. در این راستا دولت نیاز ندارد كه ثابت كند اصل رقابت مخدوش و یا تجارت محدود می‎شود، بلكه تنها چیزی كه باید اثبات شود، این است كه جلسات برای تثبیت قیمت، مناقصه و یا تخصیص سهم بازار تشكیل شده است.


اندیشه های برتر جهانی – شركت جنرال الكتریك

نام جنرال‌الكتریك با نام جك ولش مدیرعامل افسانه‌ای شركت گره خورده است. او انقلابی عظیم در شركت ایجاد كرد و سبكی از رهبری را در عرصه كسب و كار بنگاههای اقتصادی ارائه داد كه شعاع تاثیرات آن تا سالهای طولانی باقی خواهد بود. جك‌ولش برگ دیگری به پرونده موفق این شركت عظیم صنعتی افزود: نگاهی نو به امر رهبری سازمانها و عرضه داشت سبكی نوین در این عرصه.


اندیشه های برتر جهانی – یورو دیسنی

بین سال‎های 1987 و 1991 سه پارك تفریحی 150 میلیون دلاری با وسایل تفریحی زیاد در فرانسه افتتاح گردید ولی بعداً از گردونه خارج و در سال 1991، دو تا از آنها ورشكست شدند. كمپانی والت‎دیسنی طرح 4/4 میلیارد دلاری خود را به عنوان اولین «دیسنی‎لند» اروپا در سال 1992 در زمینی به مساحت 5000 هكتار در 20 مایلی پاریس افتتاح كرد.


اندیشه های برتر جهانی – شركت وال مارت

امروزه میلیونها نفر در آمریكا و سراسر دنیا به بیش از 6200 فروشگاه وال مارت رفت و آمد دارند و 8/1 میلیون نفر به خدمت آنها مشغول هستند و یك زنجیره عظیم تامین كنندگان به پشتیبانی آنها می پردازند و درآمد 312 میلیارد دلاری و سود 2/11 میلیارد دلاری حاصل می شود.

 

اندیشه های برتر جهانی – آی . بی . ام غول بهبود یافته

(شركت آی.بی.ام IBM) در ژانویه 1993 ی بزرگترین زیان در تاریخ شركتهای آمریكایی را به عنوان كسری درآمد اعلام كرد. قیمت سهام آی.بی.ام كه در تابستان 1992 بالغ بر 100 دلار بود، در پایین‎ترین ركورد 11 ساله به 48 دلار كاهش یافت. آی.بی.ام كه به عنوان شركت معظم تراشه ـ آبی در صنعت رایانه مطرح بود، چگونه مشكلاتش ناگهانی آشكار شد؟


اندیشه های برتر جهانی (جنگ كفشهای ورزشی)

آدیداس بر صنعت كفش ورزشی در بازار تسلط داشت اما توسط رقیب تازه واردی به نام نایك از میدان به در رفت. زیرا آدیداس سپر خود را در لحظات حساس زمین گذاشت. به طریق مشابه نایك از تهاجم تازه وارد دیگر غفلت كرد و با كم بهادادن به آن در عرضه كفشهای نرمشی، از رقیب عقب ماند.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *