قدرتمند بينديشيم

آدمي، ساخته‌ي فکرهاي خويش است. فردا همان خواهد شد که امروز مي‌انديشيده است. «موريس مترلينگ»

مقتدرانه بينديشيد، به موفقيت فکر کنيد و زندگي خود را همانند حرفه‌اي‌ها مديريت کنيد. همان‌طور که هر گياه و درختي براي رشد و پرورش خود به آب، هوا و… احتياج دارد، انسان هم براي پيشرفت خود به نيروي عقل و فکر نياز دارد. آن‌جا که «مولانا» مي‌گويد:

اي برادر، تو همه انديشه‌‌اي        مابقي خود استخوان و ريشه‌اي

بيان‌گر اين مطلب است که آدمي هر آن‌چه دارد، ساخته و يا در تدارک به انجام رساندن آن است، ابتدا در فکرش به آن ماهيت و شکل داده است. ساختن هيچ‌چيزي بدون ساختن آن در ذهن، ميسر نيست. هرطور که فکر کني، همان‌طور مي‌شود. هر اتفاق، واقعه و تجربه، چه خوشايند و چه ناخوشايند و هر آن‌چه اکنون در زندگي خود داريد، براساس يک قانون و اصل پديد آمده است. خودِ زندگي هم از يک قانون پيروي مي‌کند و آن، قانون «ايمان و اعتقاد» است. اگر به يک زندگيِ سرشار از نشاط و موفقيت معتقد باشيد، همين صفت‌ها را در زندگي خواهيد داشت و اگر مدام به شکست و ناکامي بينديشيد، صاحب همين‌ها خواهيد شد.

هرچه در زندگي‌مان اتفاق مي‌افتد، از قبل تمام آن را در ذهن خود آماده کرده‌ايم. «شکسپير»

قرارنيست با نشستن در يک گوشه و رؤياپردازي، مدام به موفقيت رسيد. واقعيت و موقعيتي که اطراف ما قراردارد، همان چيزي است که در ذهن خود ساخته‌ايم. تفکر ما انرژي بسيار بالايي دارد، مي‌توانيم بهترين‌ها را در زندگي از آنِ خود کنيم. فکرهاي مثبت، زندگي زيبايي براي ما به ارمغان مي‌آورد و ما را به نتيجه‌هاي ارزشمندي مي‌رساند و فکرهاي منفي، فقط زندگي منفي را رقم مي‌زند.

فکرهاي ما زندگي ما را مي‌سازند

اگر دقت کنيد متوجه مي‌شويد که واقعيت را خودمان مي‌سازيم نه هيچ‌کس ديگري. ديگران در مسيرهايي محدود همراه ما هستند و هرگز نمي‌توانند تمامي نيروها و آرزوهاي ما را درک کنند. اگر بدانيم چگونه از فکرمان براي پيش‌بردن زندگي استفاده کنيم، بي‌گمان به مسائل باارزشي خواهيم رسيد که ديگران حتي قدرت فکرکردن به آن‌ها را ندارند.

چه‌قدر روي فکرهاي‌تان کنترل داريد؟

چه فکرهايي به ذهن‌تان خطور مي‌کند؟ آيا مي‌دانيد در زمان‌هاي مختلف، ذهن شما روي کدام موج راديويي است؟! آيا مي‌توانيد فکرتان را در برابر فکرهاي منفي محافظت کنيد؟

ذهن ما از قانون‌هاي فيزيکي پيروي مي‌کند. با مشخص‌کردن مسير فکر، تمامي انرژي ذهني ما به سوي هدف‌مان سرازير و متمرکز مي‌‌شود. موفقيت يا شکست ما به‌طور دقيق به نحوه‌ي انتقال انرژي در ذهن‌مان بستگي دارد. درنتيجه، بهتر است به‌جاي فکرکردن به عاقبت‌ها و کاستي‌ها و نگراني‌هاي کار، به کارها و برنامه‌هاي درحال انجام‌مان، انرژي کافي بدهيم.

فکرهاي‌تان را نوعي از انرژي بدانيد

مردم اغلب فکر مي‌کنند که تسلطي بر دنياي اطراف‌شان ندارند، اين چندان دور از واقعيت نيست. خيلي از اتفاق‌ها خارج از حيطه‌ي اختيارها و قدرت ما روي مي‌دهند. ما نمي‌توانيم قانون‌ها و راه‌هاي طبيعت را تحت فرمان خود درآوريم. نمي‌توانيم جلوي بارش باران را بگيريم يا از وقوع زلزله جلوگيري کنيم، در اين‌جا تنها کاري که از دست ما برمي‌آيد، تعديل شرايط و سازگارشدن با آن‌هاست.

ما قادريم فکرهاي‌مان را هدايت کنيم. اگر فکرهاي‌تان را نوعي انرژي بدانيد و باور کنيد که با فکرکردن، درحال آزادکردن انرژي‌هاي ذهني هستيد، بهتر مي‌توانيد فکرهاي‌تان را جهت دهيد و با آن‌ها کنار بيايد. اگر دل‌تان مي‌خواهد از فکرهاي خود به نتيجه‌هاي مثبتي برسيد، کافي است فکرهاي‌تان را در جهت دلخواه و مسيرهاي واقعي سوق دهيد.

مقتدرانه بينديشيد

براي جهت‌دادن به زندگي‌تان، لازم است فکرهاي‌تان را کنترل کنيد و مانند انسان‌هاي موفق فکر کرده و مانند آنان رفتار نماييد تا به اين‌ترتيب در مسير موفقيت قراربگيريد. ساده‌ترين شيوه براي آشناشدن با فکرهاي افراد موفق، معاشرت و گفت‌وگو با آنان يا مطالعه‌ي زندگي‌نامه‌ي آنان است. در هر مسيري که مايليد پيشرفت کنيد، افراد موفقِ آن رشته را مدنظر قراردهيد. مدتي نمي‌گذرد که عادت‌هاي آنان را به خود مي‌گيريد و توانايي‌هاي شما به‌طرز چشم‌گيري افزايش مي‌يابد و به نتيجه‌هايي دست پيدامي‌کنيد که براي خودتان هم شگفت‌انگيز خواهد بود.

نيازي نيست تمام ساعت‌ها و هفته‌هاي خود را با آنان بگذرانيد، فقط کافي‌ست که ايده‌ي کلي را از آنان بگيريد و ببينيد چه کاري انجام مي‌دهند که موفق‌اند، اين عمل را «الگوبرداري» مي‌نامند. در اين‌جا شما حق انتخاب داريد و قادريد رفتارهايي را انتخاب کنيد که مناسب هستند و از تکرار عادت‌هاي ناپسند آنان خودداري کنيد.

با تفکر قدرتمند، زندگي‌تان را بسازيد

عنصري که شما را کنترل مي‌کند، فقط و فقط فکرهاي شخصي خودتان است. اگر بخواهيد، مي‌توانيد هيچ‌گاه عصباني و يا نااميد نشويد. همه‌ي اين‌ها به طرز فکر شما در زندگي بستگي دارد. چيزي را برگزينيد که ارزش فکرکردن و وقت صرف‌کردن داشته باشد. هيچ‌فردي در هيچ‌زماني نمي‌تواند شما را آزرده‌خاطر سازد. درواقع، فکرهاي شماست که باعث اذيت و رنجش‌تان مي‌شود، پس به فکرهاي‌تان اجازه‌ي چنين کاري را ندهيد.

از همين لحظه آغاز کنيد و زندگي خود را همانند يک شخصيت حرفه‌اي و کارآمد اداره کنيد. چه در داخل آب باشيد و درگير مسائل زندگي و چه در کنار ساحل، اگر خونسرد، آرام و ماهرانه عمل کنيد، مقتدرانه به موفقيتي که چشم‌انتظار شماست، دسترسي پيدا خواهيد کرد.

آن‌چنان خود را براي جهان آماده کن که قهرمانان، خود را براي ميدان مسابقه آماده مي‌کنند. فکر و روش خود را چنان روغن بزن که نرمي و انعطاف‌پذيري لازم را پيدا کند. نيرومنديِ تنها به‌کار نمي‌آيد. «فيلد»

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *