واژه «تأثیرگذار» (influencer) در کسب‌وکار زیاد استفاده می‌شود، اما قدرت متقاعدسازی واقعاً چگونه کار می‌کند؟ اینفوگرافیکی از Everreach عواملی را شرح می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند به‌کارگیرند تا مشتریانشان را تحت تأثیر قرار دهند و از آن‌ها پاسخ مثبت بگیرند. این اصول بر اساس آموزه‌های دکتر رابرت سیالدینی (Dr. Robert Cialdini)، نویسنده کتاب تأثیرگذاری: روانشناسی متقاعدسازی، است.

برای کسب‌وکارها، اصول «مقابله‌به‌مثل» و «کمیابی» عوامل مهمی در بازی متقاعدسازی به حساب می‌آیند. برای مثال، مشتریان بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا از شما و کسب‌وکارتان قدردانی کنند، هنگامی‌که چیزی شخصی‌سازی‌شده یا غیرمنتظره به آن‌ها داده شود. به همین ترتیب، آن‌ها تمایل بیشتری نسبت به چیزهایی دارند که کمیاب‌اند و به همین دلیل است که پیشنهادهای با زمان محدود معمولاً به فروش بیشتری منجر می‌شوند.

مسئله اعتماد نیز در مورد مشتریان بسیار مهم است. شرکت شما می‌تواند با تأکید بر دانش و «صلاحیت» خود در صنعتتان، روابط پایداری با مشتری برقرار کند. سعی کنید یک دوره آزمایشی برای خدمت خود در نظر بگیرید؛ این به مشتریان احتمالی‌تان اجازه می‌دهد بتوانند در ابتدا تنها یک قدم کوچک بردارند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این‌که چگونه مشتریان احتمالی خود را تحت تأثیر قرار دهید و اهمیت عقیده اکثریت و پیدا کردن یک زمینه مشترک، اینفوگرافیک زیر را مطالعه کنید.

6-elements-persuasion-infographic

 

برگرفته

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *