assess-your-performanceپسر کوچکي وارد داروخانه شد، کارتن جوش شيريني را به سمت تلفن هل داد. بر روي کارتن رفت تا دستش به دکمه هاي تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره اي هفت رقمي. مسئول دارو خانه متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش داد.. پسرک پرسيد: خانم، مي توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن ها را به من بسپاريد؟ زن پاسخ داد: کسي هست که اين کار را برايم انجام مي دهد. پسرک گفت: خانم، من اين کار را نصف قيمتي که او مي گيرد انجام خواهم داد. زن در جوابش گفت: که از کار اين فرد کاملا راضي است. پسرک بيشتر اصرار کرد و پيشنهاد داد: خانم، من پياده رو و جدول جلوي خانه را هم برايتان جارو مي کنم، در اين صورت شما در يکشنبه زيباترين چمن را در کل شهر خواهيد داشت. مجددا زن پاسخش منفي بود. پسرک در حالي که لبخندي بر لب داشت، گوشي را گذاشت. مسئول داروخانه که به صحبت هاي او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر…از رفتارت خوشم مياد؛ به خاطر اينکه روحيه خاص و خوبي داري دوست دارم کاري بهت بدم پسر کوچک جواب داد: نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم رو مي سنجيدم، من همون کسي هستم که براي اين خانوم کار مي کنه

نکات مديريتي:
افراد زيادي در كسب و كار خود بسيار موفق اند و بخت و اقبال هميشه با آنهاست نه به اين دليل كه خيلي خوش شانس هستند بلكه به اين دليل كه هيچ قسمت از كار خود را كوچك نمي شمارند و همه كار را به نحو احسن و كامل انجام مي دهند.

همه انسان ها، در انجام هر چه بهتر مسئوليت خويش نيازمند وجدان کاري هستند و اهميت وجدان کاري بر کسي پوشيده نيست.

پيشوايان ديني ما هم به اهميت وجدان کاري  تأکيد ورزيده اند؛ امام علي عليه السلام الگوي نيکوکاران مي فرمايد: «امانت داري و وفاي به عهد، درست انجام دادن کارهاست».

امام صادق عليه السلام نيز مي فرمايد: «هنگامي که مؤمن کارش را به خوبي و درستي انجام دهد، خداوند ثواب آن کار را هفتصد برابر مي کند…».

و به راستي که به فرموده پيامبر گرامي اسلام صلي الله عليه و آله : «خداوند کسي را که به [هرگاه] کاري بر عهده اش مي نهند به درستي انجام مي دهد، دوست مي دارد».

بزرگي مي گفت: اگر آنچه به تو سپرده اند، به نحو احسن انجام دهي، مسئوليتهاي بزرگتر به تو خواهند سپرد»

براي موفقيت در کارهايتان بايد اين توصيه را جدي بگيريد و  هر از گاهي به عقب برگرديد و کارتان را ارزيابي کنيد. به قدم اول برگرديد. چه مي کنيد؟ چه چيز خوب کار مي کند و کجاي کارتان مي لنگد؟ آيا به خوبي نقشه تان را دنبال مي کنيد؟ بهترين اصلاحات لازم را اعمال کنيد. هدف طولاني مدت اتان را هميشه در ذهن داشته باشيد و مداوم کنترل کنيد که اهداف کوتاه مدت اتان با هدف طولاني مدت اتان يکي باشد. رفتارتان را ارزيابي کنيد. رسيدن به اهداف بزرگ کار بسيار دشواري است. اول نقشه بکشيد و تمرکزتان را روي اهداف کوتاه مدتي بگذاريد که شما را در رسيدن به هدف اصلي اتان کمک کند.

هدف اصلي و بلند مدتتان را تشخيص دهيد، واقعگرا باشيد، نقشه بکشيد، ساختارهايي براي حفظ تمرکز فکريتان ايجاد کنيد و کارتان را کنترل کنيد. براي برنامه تان زمان بگذاريد و روند کارتان را مداوم کنيد. اگر واقعاً در اين اهداف جدي هستيد، همين امروز دست به کار شويد.

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *