چه از طرفداران سینه چاک اپل باشید یا از دشمنان قسم خورده آن، باید بپذیرید که داستان اسمارتفون‌های امروزی از نهم ژانویه 2007 و با معرفی اولین آی‌فون رسمی اپل توسط استیو جابز شروع شد. این تلفن در 29 ژوئن عرضه شد و از آن روز به بعد، صنعت تلفن‌های همراه کاملا دگرگون شد.

شاید در ابتدا بسیاری از کمپانی‌ها به نمایشگر تمام لمسی اعتماد نداشتند، اما آنان که سریع‌تر به جریان خروشان این نمایشگرها پیوستند، بیشترین سود را بردند. حتی شرکت‌هایی مثل بلک بری که هویت خود را در صفحه کلیدهای فیزیکی QWERTY می‌دیدند نیز مجبور به تولید تلفن‌هایی با صفحه نمایش تمام لمسی شدند.

 

اما آنچه در این چند وقت تعجب همگان را برانگیخته، معرفی آی‌فون 4.7 اینچی توسط اپل است. تصویر زیر به‌خوبی تکامل در نسل آیفون‌ها را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید به‌خوبی تغییرات را از همان مدل اول تا همین آی‌فون 6 تازه‌ وارد ببینید. همان‌طور که می‌بینید، اصلی‌ترین تغییر در آی‌فون‌ها، بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش آن است اما علاوه بر آن اپل با در نظر گرفتن رژیم‌هایی سخت برای تلفن‌های خود، آن‌ها را به‌شدت سبک‌تر و باریک‌تر کرده‌ است، به‌طوری‌که ضخامت محصولاتش از 11.6 میلی‌متر به 6.9 میلی‌متر رسیده است.

سیر تکاملی آیفون را در یک تصویر ببینید

 

برگرفته: آی تی رسان

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *