one-to-one-marketing-specializationرایان معتقد است در صنایعی که دارای بازده نسبت به مقیاس فزاینده، هزینه ثابت بالا یا صرفه جویی ناشی از مقیاس هستند اصل پیشنهادی مناسب برای قیمت گذاری آنها برابر دانستن میل نهایی به پرداخت با هزینه نهایی است.

دریک دید افراطی اگر هزینه عرضه صفر باشد قیمت باید برابر با مبلغی باشد که خریدار متمایل به پرداخت آن است .به هر حال در عمل به نظر می رسد که این نحوه قیمت گذاری تاثیر متضادی بر میل به پرداخت سایر مشتریان داشته باشد. بنابراین شرکت ها به دلیل اینکه به دنبال سود هستند باید آمادگی ارائه شیوه قیمت گذاری متنوع را داشته باشند.

اینترنت ابزار مهمی برای ایجاد توانایی انجام برخی خدمات سازمانی که در آن بازده نسبت به مقیاس رو به افزایش است می باشد.

این نحوه قیمت گذاری باید برای خدمات و اطلاعاتی به کار رود که می تواند در بازارهای بزرگ مانند بازارهای جهانی و همچنین بازارهایی که فرآیند تحویل و تولید مجدد آنها می تواند خودکار شود ارائه گردد.

فلسفه بازاریابی فرد به فرد به خصوص زمانی که با فن آوری مذاکره on-line ترکیب می شود با به کار گیری قیمت گذاری متنوع تناسب خوبی دارد.

تعیین میل به پرداخت مشتری بر مبنای اطلاعات و سوابق مشتریان شخصی، تشخیص نیازهای واقعی مشتریان از طریق مکالمات دو طرفه و انعطاف پذیری و ارائه خدمات یا اطلاعات باعث تناسب بیشتر نحوه قیمت گذاری با میل به پرداخت نسبت به شیوه قیمت گذاری با نرخ شناور می شود.

البته این شیوه قیمت گذاری برای ارائه خدمات و اطلاعات از طریق اینترنت هنوز رواج پیدا نکرده است . دلیل اصلی آن می تواند بی سابقه بودن و تازگی شبکه های تجارت الکترونیکی ارائه شده باشد.

به هر حال اگر پیش بینی های مربوط به سرعت توسعه بازار صحیح باشد می توان انتظار داشت که بازاریابی فرد به فرد تبدیل به موضوعی در مجتمع های صنعتی، موقعیت های بازار سه بخشی و ایستگاه های همکاری بشود.

 

بخشی از کتاب بازاریابی و تجارت الکترونیکی

برگرفته

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *