successful-entrepreneurship-email-marketing

بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از ارزان‌ترین و مؤثرین روش‌ها برای یافتن مشتریان جدید و حفظ آنهاست. بازاریابی ایمیلی فرایند ارسال ایمیل یا پست الکترونیک برای کسب مشتریان جدید و همین طور متقاعد و راضی کردن مشتریان کنونی برای انجام خریدهای بیشتر است. این راهکار برای بهبود روابط یک کسب‌وکار با مشتریان خود و همین طور سنجش میزان وفاداری آنها و تشویق مشتری برای تکرار تعامل و داد و ستد میان آنها به کار می‌رود.

با ایجاد یک فهرست ایمیل از مشتریان، صاحبان مشاغل قادر خواهند بود یک سرمایه بی‌نهایت ارزشمند را از آن خود کنند.

مزایای بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟

  • ایمیل به شما امکان ارسال گستره وسیعی از اطلاعات را به مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه با کمترین هزینه نسبت به پست مستقیم و واقعی یا چاپ خبرنامه فراهم می‌کند.
  • بازارابی ایمیلی به شما امکان می‌دهد بازگشت سرمایه خود را به طور دقیق پیگیری کنید و غالباً به عنوان روش جایگزین بازاریابی جست‌وجو که مؤثرترین شیوه بازاریابی آنلاین است به شمار می‌رود.
  • در مقایسه با آگهی پستی که یک یا چند روز طول می‌کشد، مدت زمان دریافت پیام “ارسال موفق ایمیل” کوتاه و کمتر از چند ثانیه یا دقیقه است.
  • در بازاریابی ایمیلی خبری از مصرف کاغذ نیست. (این یعنی یک شیوه دوستدار محیط زیست و سبز)
  • وقتی یک فهرست بزرگ دارید، می‌توانید از فهرست مؤسسات بازاریابی شخص ثالث که سفارشات دیگر را به مشتریان فهرست خود ایمیل می‌کند، استفاده کنید و قرض بگیرید تا شما هم یک منبع بزرگ و چشمگیر از کسب درآمد برای کسب و کار خود داشته باشید.

successful-entrepreneurship-email-marketing

چطور فهرست ایمیل خود را بسازید؟
در وب‌سایت خود یک باکس مربوط به ثبت ایمیل قرار دهید. یک گزارش رایگان یا راهنمای ایجاد اشتراک و عضویت برای مردم ارسال کنید تا در آنها انگیزه لازم را به وجود آورید.

شما می‌توانید آدرس ایمیل‌ مردم را که هنگام وارد کردن آدرس ایمیل در کارت پیج تایپ می‌کنند گردآوری کنید. پس از آن، می‌توانید ایمیل‌های بعدی را برای پیشنهادهای تشویقی یا تخفیف و تکمیل فرایند فروش به آنها ارسال کنید.

وقتی فردی آدرس ایمیل خود را ثبت کرد، یک مشترک برگزیده خواهد شد. فراموش نکنید که نباید فقط ایمیل‌های فروش برای بالا بردن فروش محصولات خود ارسال کنید. گاهی اوقات ارسال اطلاعات، گزارش رایگان، اخبار کوتاه، مشاوره و پیشنهادات فصلی ایده‌آل خواهد بود. بدین ترتیب، بیشتر احتمال دارد چیزهایی که به آنها توصیه می‌کنید را از شما بخرند؛ نه فقط چیزهایی که شما می‌فروشید.

نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید:
ارسال ایمیل‌های ناخواسته یا درخواست نشده طبق قانون ممنوع است و می‌تواند جرائم زیادی را برای کسانی که از این قانون تعدی می‌کنند در پی داشته باشد. این حق تحت لوای قانون مجاز بودن اسپم یا هرزنامه کردن مدیریت می‌شود.

successful-entrepreneurship-email-marketing

شما فقط باید ایمیل‌ را به اشخاصی ارسال کنید که خودشان تمایل دارند آنها را دریافت کنند. وقتی آدرس ایمیل شخصی را دارید، باید به آنها توضیح دهید که چطور می‌خواهید از ایمیل آنها استفاده کنید. در وب سایت خود در مورد حریم شخصی بنویسید و درست در کنار کادر مجموعه ایمیل‌های خود یک لینک به آن را قرار دهید.

به دلیل زیاد بودن هرزنامه‌ها یا اسپم‌ها، به ندرت می‌توان یک ایمیل تبلیغاتی درست و حسابی را در صندوق ورودی ایمیل‌ها پیدا کرد. مؤسسات معتبر و متخصص نرم‌افزار و خدمات به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا برنامه ایمیل خود را مدیریت نمایند و به صاحبان مشاغل اطمینان دهند که ایمیل‌های آنها به عنوان اسپ مسدود نمی‌شوند.

با اینکه این فرایند زمان زیاد و تلاش وافری می‌طلبد و حفظ و توسعه آن سخت است اما یک فهرست ایمیل می‌تواند قدرتمندترین ابزار در حوزه بازاریابی اینترنتی شما به حساب آید.

 

 

برگرفته: فوت و فن

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *