windowless-planeتکنولوژی آنقدر رشد نموده که حالا طراحان هواپیما در فکر ساختن هواپیمای عیناً بدون بدنه و پنجره شده اند که در آینده های بسیار نزدیک شاهد آن در دنیای حقیقی خواهیم بود. هواپیمای که بدنه آن از سکرین های هوشمند ساخته شده و نمای بیرون از هواپیما را در چارسوی داخل هواپیما نمایش میدهند، طوری فکر کنید خود در حال پرواز در هوا هستید.
دانشمندان، طراحان و مهندسان انگلیسی روی طرحی برای بازطراحی بدنه هواپیماها کار میکنند که پنجره های سنگین هواپیما را برداشته در عوض آن پانل های سبک وزن سکرین های هوشمند بگذارند تا هزینه سوخت هواپیما کاهش بیاید و همچنان لذت سفر با هواپیما را هم بیشتر سازد.

سفر با همچو هواپیما شاید برای بسیاری لذت بخش و پرماجرا باشد، اما آنهایکه از سفر هوایی ترس دارند، سفر با همچو هواپیما کمتر از خواب وحشتناک نخواهد بود.

این طرح الهام گرفته شده از سکرین تلفن های هوشمند، فعلاً در حال آزمایش هست، و از سوی مرکز نوآوری فرایند، نهاد پژوهشی انگلیسی ارائه شده است. براساس این طرح، پانل های نمایشی بزرگ، با کیفیت بالا، بسیار نازک و سبک وزن، جدار هواپیما را تشکیل خواهند داد که تصاویر گرفته شده توسط دوربین های نصب شده در بیرون از هواپیما را نشان خواهند داد.
اما چرا این طرح؟
پاسخ اصلی، معضله وزن و مصرف سوخت هواپیماست. این نهاد میگوید، با کاهش یک درصدی در وزن هواپیما، مصرف سوخت آن 0.75 درصد کاهش می یابد.
آنها میگویند، با استفاده از پانل های بزرگ نمایشی ساخته شده از OLED، در عوض جدار ضخیم هواپیما، میتوان وزن هواپیما را بسیار زیاد کاهش داد.

 

منبع

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *