nazarieh-rawabit-omomiکتاب نظریه‌های روابط عمومی ترجمه‌ای است از دکتر علیرضا دهقان که توسط دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها برای اولین بار در تابستان 1378 منتشر شده است . کتاب حاضر شامل مقالات و دیدگاه‌های گوناگونی است که از سوی نویسندگان آن در مورد روابط عمومی و نظریه‌های ویژه حوزه نظری مطرح شده است.
روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها به نقل از فاطمه کیهان، مدیر انتشارات، اعلام کرد: کتاب نظریه‌های روابط عمومی ترجمه‌ای است از دکتر علیرضا دهقان که توسط دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها برای اولین بار در تابستان 1378 منتشر شده است . کتاب حاضر شامل مقالات و دیدگاه‌های گوناگونی است که از سوی نویسندگان آن در مورد روابط عمومی و نظریه‌های ویژه حوزه نظری مطرح شده است .
کیهان در توصیف این کتاب افزود: از دیدگاه نظریه‌پردازان علوم اجتماعی، روابط عمومی یکی از شاخه‌های تخصصی علوم ارتباطات است که در توسعه دانش نظری خود بیشتر وامدار نظریات این رشته و دیگر رشته‌های علوم اجتماعی است و تا زمانی که نظریه‌های اصیلی از مفاهیم بنیادین آن تدوین نیابد به بلوغ و بالندگی نخواهد رسید و پیشرفتی در آن حاصل نخواهد شد. زیرا نظریه‌ها به افزایش درک ما از روابط عمومی انجامیده و فعالیت‌های تحقیقی و نظریه‌پردازی را در روابط عمومی گسترش می‌دهند . کتاب یاد شده به سه بخش تقسیم شده است :
بخش اول موضوع‌های فرانظریه یا دیدگاه‌های جهانی قانون تحقیق و روش‌های عملی روابط عمومی را نشان می‌دهد. فصل‌های بخش دوم معطوف به نظریه‌های ویژه یا حوزه‌های نظری می‌گردند. بخش سوم نیز به موضوعاتی می‌پردازد که به کاربرد عملی نظریه‌ها مربوط می‌شود. در واقع نویسندگان کتاب تلاش دارند ریشه‌های نظری روابط عمومی را به عنوان یک علم اجتماعی تشریح کنند .

دانلود کتاب نظریه‌های روابط عمومی

 

برگرفته

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *