reasons-might-more-savingsمیزان سن شما، نرخ بهره بانکی، حقوق بازنشستگی تعیین شده ازسوی دولت و وضعیت تاهل یا تعداد فرزندان، عوامل متعددی هستند که بر میزان پس‌انداز موردنیاز شما برای زمان بازنشستگی تاثیر می‌گذارند. فارغ از اینکه اهداف شخصی شما در ایام بازنشستگی چه باشد، به گزارش پایگاه اینترنتی credit.com، به برخی از دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد چرا باید بیش از مبلغی که فکر می‌کنید برای دوران بازنشستگی پس‌انداز کنید.

 

بهبود و افزایش امید به زندگی
طی 60 سال اخیر، میانگین طول عمر و امید به زندگی بیش از 10 سال افزایش یافته است. میزان امید به زندگی در آمریکا 79 سال است. پس آنچه که اهمیت دارد این است که وقتی که برای ایام بازنشستگی پس‌انداز می‌کنید، نباید این بازه زمانی را فراموش کنید؛ چراکه ممکن است ناچار شوید سال‌هایی را بدون پس‌انداز کافی سپری کنید. بنابراین بهترین توصیه این است که سابقه خانوادگی خود و شرایط زندگی و سلامت خود را مرور کنید و هرچه سریع‌تر با درنظر گرفتن این شرایط و میانگین طول عمر خانوادگی خود اقدام به پس‌انداز کنید.

مالیات‌ها
اگر در اندیشه این هستید که چگونه برای ایام بازنشستگی خود پس‌انداز کنید، احتمالا بد نیست نگاهی به نرخ مالیات بیاندازید و تاثیر این مالیات‌ها بر میزان دارایی کنونی و آینده خود را بسنجید.

تغییرات احتمالی نظام بازنشستگی و تامین اجتماعی
برنامه پرداخت حقوق بازنشستگی دولت‌ها همیشه به میزان پرداختی کنونی نبوده و حتی ممکن است شیوه اجرای آن نیز تغییر کند. با تغییر برخی پارامترها ممکن است میزان حقوق و مزایای بازنشستگی شما از میزانی که اکنون پرداخت می‌شود، پایین‌تر رود. بنابراین باید کاملا متوجه تغییر در برنامه‌های بازنشستگی شرکت‌ها و ادارات و همین‌طور تغییر در قوانین پرداخت مزایای دولتی بود.

افزایش هزینه‌های درمانی
هزینه‌های بهداشت و درمان طی چند سال اخیر با رشد هزینه بیمه خدمات درمانی و دارو، افزایش قابل توجهی داشته‌اند. پس به سختی می‌توان تمام هزینه‌های درمانی موردنیاز و قیمت‌های دارو و خدمات بهداشت و سلامت را برای ایام بازنشستگی پیش‌بینی کرد. احتمالا فکر بدی نیست که حواستان به هزینه‌های بالای درمانی در زمان بازنشستگی باشد و حداکثر این هزینه‌ها را در هنگام پس‌انداز درنظر بگیرید تا مطمئن شوید پول کافی برای آن موقع پس‌انداز کرده‌اید.

آزادی عمل بیشتر برای استفاده از زمان خالی
یکی از بهترین بخش‌های بازنشستگی، داشتن وقت بیشتر برای لذت بردن از تفریحات جدید و سفر است. پس هرچه پول بیشتری پس‌انداز کنید، فرصت بیشتری برای لذت بردن و استفاده از وقتتان دارید.

شاید همه این دلایل منطبق با شرایط موجود شما نباشند اما بازنشستگی در این نسل نسبت به نسل پیشین تفاوت‌های چشمگیری کرده‌است. بنابراین حتما نباید به سن بازنشستگی برسید تا پشیمان شوید که چرا فکر این روزها را نکرده و پس‌انداز کافی نداشته‌اید. بهتر است از همین حالا پس‌انداز را شروع کنید تا با فراغ بال از ایام بازنشستگی خود بدون دغدغه پول درآوردن لذت ببرید.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *