فکر نکنید دیگران متوجه نمی‌شوند

admit-it-you-dont-like-your-jobاین موقعیت را تصور کنید: شما هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردید که اولین پیشنهاد کاری خود را قبول کنید اما این اتفاق برخلاف تصورتان افتاده و حالا متوجه می‌شوید که همه‌چیز بدتر از آن است که فکرش را می‌کردید. شما محل کار، رییس و بسیاری از همکارانتان را دوست ندارید. نمی‌توانید باور کنید که این زندگی‌تان است. شما هر روز با این تفکر افسرده کننده دست به گریبان هستید که گرچه کار مهمی نمی‌کنید، اما این کار شما را خرد و خسته می‌کند. شاید اگر به صورت آزاد کار می‌کردید درآمد بیشتری داشتید. لابد می‌پرسید چاره کار چیست؟ آیا به‌جای اینکه ریسک کنید و سراغ کار غیر ثابتی بروید، باید کار تمام‌وقتی پیدا کنید؟ آیا باید دوباره به دانشگاه بروید تا مدرک و مهارت بالاتری کسب کنید؟ آیا باید دندان روی جگر گذاشت تا کارفرما یا مشتری بهتری برای شما پیدا شود؟ تنها چیزی که بدیهی است این است که دیگر نمی‌توانید بیش از این در شغل کنونی خود باقی بمانید.

نخستین علامت هشدار دهنده درباره اینکه شما چه زمان از کارتان اخراج خواهید شد، احساس و میزان رضایت شما نسبت به شغلتان است. پس بهتر است خودتان را بی‌خود گول نزنید. بسیاری از افرادی که اخراج می‌شوند، دست‌کم 6 ماه یا در برخی موارد 6 سال آخر کار خود را با نفرت از کارشان گذرانده‌اند درحالی‌که پیش خود فکر می‌کردند کسی از این موضوع خبر ندارد. آنها تصور می‌کردند رییس‌شان متوجه این مساله نیست. اما آنها در نهایت اخراج شدند! جالب اینجاست که این افراد با شنیدن خبر اخراجشان شگفت‌زده، ناراحت و عصبانی شده‌اند. این اتفاق واقعا ترسناک است.

از دست دادن شغل یکی از اتفاقات ترسناک زندگی محسوب می‌شود. اگر شما هم از کارتان متنفر هستید، احساس عجیبی خواهید داشت. به‌هرحال، چه بهتر که چیزی را که از آن متنفر هستید را از دست بدهید. اکنون زمان آن رسیده تا درباره کاری که واقعا می‌خواهید انجام دهید و جایی که می‌خواهید کار کنید، خوب فکر کنید. شاید هم واقعا دوست داشته باشید تا برای خودتان کار کنید. شاید هم در داشتن یک شغل آزاد یا مشاوره و مربی‌گری موفق‌تر باشید. در این صورت باید تصمیمات جدی بگیرید تا قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به دیگران معرفی کنید. پس همین امروز دستی به سر و گوش رزومه کاری یا پروفایل خود در پایگاه اینترنتی «لینکدین» بکشید و تغییراتی را که مطابق با خواست و توانایی‌تان است را در آن اعمال کنید.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *