Most-Hated-Types-of-Employeesهمه‌ی ما افرادی مانند آنها را در اطراف خود دیده‌ایم؛ آدم‌هایی که از زیر کار فرار می‌کنند، به بهترین شکل وقت را هدر می‌دهند، تا می‌توانند آهسته کار می‌کنند و خودخواه و جاه‌طلب هستند. از آن دسته همکارهایی که هیچ‌وقت دوست نداریم داشته باشیم ولی همیشه در اطراف ما در حال پرسه‌زدن هستند.

یکی از نظرسنجی‌های مؤسسه‌ی گالوپ نشان داده است که 70درصد افراد از شغل خود رضایت ندارد. خوب! می‌توانید مطمئن باشید که چنین کارمندان و همکارانی یکی از دلایل اصلی نارضایتی شغلی هستند!

ما ده ویژگی این افراد را برای شما فهرست کرده‌ایم. اگر یکی از این تیپ‌ها را به خودتان نزدیک می‌بینید وقت آن رسیده است که سبک کاری خود را تغییر دهید!

همیشه زمان کارها را فراموش می‌کنند

ممکن است یک روز صبح در کمال آرامش از راه برسند و به شما بگویند که کاری را که قرار بوده امروز تحویل دهند، فراموش کرده‌اند و حتی بخش کوچکی از آن را نیز انجام نداده‌اند. این بدترین ویژگی ممکن است به ویژه اگر شما مدیریت تیمی که عضو آن است را به عهده داشته باشید. البته امثال آنها همیشه دلیلی برای این کار دارند. مشکل اینجاست که در یک کار تیمی، وظیفه‌ی تمام کارکنان به یکدیگر وابسته است و مدیر گروه باید بتواند بر روی کمک اعضا در یک پروژه حساب کند.

اگر مدیر هستید شاید لازم باشد که در مورد این کارکنان کمی ریزمدیریت داشته باشید و علت اصلی این رفتار آنها را بیابید.

کمال گراهایی که برای هر کسی غیرقابل‌تحمل هستند

مشکل اصلی با این افراد این است که در هر پروژه‌ای ترس از شکست دارند و بیش از اندازه ایراد می‌گیرند. آنها به هر اشتباه کوچکی گیر می‌دهند و اگر نقش مدیریتی داشته باشند، اغلب انتخاب یک نماینده را غیر ممکن می‌دانند چون فکر می‌کنند که فقط خودشان کارها را به درستی انجام می‌دهند. کمال‌گراها معمولاً کار گروهی را غیرممکن می‌دانند. اگر آنها برای رسیدن به هدف‌شان تنها 80 درصد زمان بگذارند، زندگی برای همه‌ی همکاران‌شان راحت‌تر خواهد بود. این کمک می‌کند تا همه‌ی گروه بر روی مسائل مهم تمرکز کنند.

خیلی حرفه‌یی وقت تلف می‌کنند

اگر واقعاً تمایل داشته باشید، راه‌های زیادی هست که بتوانید وقت خود را در محیط کار تلف کنید. زیاد قهوه بخورید، بیش از سایرین برای سیگار کشیدن بیرون بروید، هر روز به بانک خود سر بزنید، برای خریدهای کوچک اولین داوطلب باشید، با همکاران چت کنید و خلاصه کارهایی انجام بدهید که بیش از آنچه فکر می‌کنید می‌توانند وقت شما را تلف کنند. اگر چنین فردی را در اطراف خود دارید باید بدانید که این افراد کار زیادی انجام نمی‌دهند چون هیچ وقت تمرکز ندارند. یک آمار تعجب‌آور در انگلستان نشان می‌دهد که هر کارمند سالانه پنج روز خود را صرف چت با همکارانش می‌کند.

مدام در اینترنت می‌چرخند

این افراد با تلف‌کنندگان وقت که در بالا اشاره کردیم کاملاً فرق دارند، چون در ظاهر نشان می‌دهند در حال کار هستند درحالی‌که هیچ کاری انجام نمی‌دهند. پشت میزشان نشستند اما در واقع در اینترنت گم شده‌اند. کاری جز به‌روزکردن توییتر و فیس‌بوک ندارند و توهم این را دارند که آدم‌های مهم و به‌روزی هستند.

آمار نشان می‌دهد که حدود 64 درصد از کارکنان هر روز در محل کار خود سایت‌هایی را می‌بینند که هیچ ربطی به کار آنها ندارد و این به معنی انجام نشدن کار در زمان مقرر آن است.

به کار اعتیاد دارند

این افراد از کار به عنوان پوششی برای مشکلات روانی و اجتماعی عمیقاً ریشه‌دار خود استفاده می‌کنند. این یک اعتیاد واقعی است هرچند که این اعتقاد غلط همواره وجود داشته است که زیاد کار کردن برای یک کارمند یک فضیلت است.

آنهایی که فقط منفی می‌بافند

اولین نفراتی هستند که به موانع و مشکلات اشاره می‌کنند و پیش‌بینی‌های منفی دارند. این سخنان آنها بر روی تمام کارکنان و فضای کار تأثیر منفی دارد؛ کسانی که همیشه در حال جنگیدن و شکایت هستند. مشکل این است که اگر نگرش این افراد در نطفه خفه نشود می‌تواند همه‌گیر باشد. در نخستین قدم باید به این مطلب توجه کنید که منشأ غرزدن‌ها را پیدا کنید، اگر مدیر یک مجموعه هستید در واقع باید یک شنونده‌ی خوب برای حرف‌های این فرد باشید.

همیشه در حال سخن‌چینی هستند

این افراد ترس، خشم، نگرانی و منفی‌نگری ایجاد می‌کنند. هرچند گاهی کارهای آنها خنده‌آور است اما اگر مدیر چنین افرادی هستید باید با عاملان آن مقابله کنید و آنها را آگاه کنید که فعالیت‌های‌شان به روحیه‌ی کارکنان کمک نمی‌کند.

بلندگو بلعیده‌اند

افرادی که هنوز نتوانسته‌اند کنترل حجم صدای خود را به دست بگیرند. تمام افراد دوروبرشان از اینکه صدای استریوی خودشان را روی سر می‌گذارند در عذاب هستند. همه‌ی همکاران از شنیدن صدای آنها متنفر هستند اما آنها کار خودشان را می‌کنند.

کثیف و ژولیده هستند

کسی که به بهداشت شخصی و عادات غذاخوردن و نوشیدن خود اهمیت نمی‌دهد زندگی را برای تمام افراد خانواده و همکاران خود سخت می‌کند. هرچند که فرد موفقی باشد اما کسی برای با او بودن سر و دست نمی‌شکند! مشکل اینجاست که چنین افرادی هرگز تصور ژولیده بودن درباره‌ی خود ندارند و با محیط اطراف راحت‌‌اند!

هیچ چیز درباره‌ی آداب ایمیل زدن نمی‌دانند

هنوز هم هستند کسانی که در تمام طول ایمیل‌زدن دکمه‌ی کپس‌لاک کیبوردشان روشن است! یا افرادی که برای ایمیل کاری خود هیچ عنوانی انتخاب نمی‌کنند و یا دو پاراگراف اولی که نوشته‌اند هیچ ارتباطی به موضوع اصلی ایمیل ندارد.

اگر چنین فردی هستید که بهتر است آداب اولیه‌ی مکاتبات اداری را بخوانید و اگر چنین همکار و یا کارمندی دارید، خیلی مؤدبانه به او پیشنهاد مطالعه در این زمینه را بدهید.

 

 

منبع: لایف هک | برگرفته: وبلاگ بامیلو

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *