اگر در موقعیت شغلی جدیدی هستید، بخوانید

worst-mistakes-in-a-new-workplaceوقتی تب‌وتاب و خوشحالی‌های ناشی از یافتن شغل جدید می‌خوابد، زمان آن فرامی‌رسد تا خود را در موقعیت جدید به رییس‌تان اثبات کنید و تاثیر مثبتی از خود بر او و هکاران‌تان بگذارید و درعین حال مراقب باشید تا مرتکب اشتباهی نشوید که به قیمت از دست دادن شغل‌تان تمام شود.

 

فرقی ندارد که کجا کار می‌کنید، بلکه فرآیندها و ابزارهای معینی وجود دارد که استانداردهای مربوط با محل کارتان را تعیین می‌کنند. خیلی از ما ممکن است به تازگی شغل جدیدی به‌دست آورده باشیم و متوجه شویم که از همان ابتدای راه مسیر را اشتباه می‌رویم. مثلا ممکن است وقتی به مشکلات و اشتباهات همکاران یا رییس‌تان اشاره می‌کنید، به‌جای احترام به نظرتان و استقبال از آن، با مقاومت و واکنش بد آنها مواجه می‌شوید. در این لحظه است که احساس می‌کنید در اداره یک جو منفی علیه شما وجود دارد. اما سوال اینجاست که در چنین مواردی چه‌کار باید کرد؟

به‌گزارش روزنامه نیویورک‌پست، تصورش دشوار است که ببینید رییس یا همکاران‌تان در مقابل توصیه‌های خیرخواهانه و نجات بخشی که همه در جهت بهبود و آگاهی هستند، مقاومت به خرج می‌دهند. اما به‌هرحال، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه استخدام شده می‌کنند این است که طوری رفتار می‌کنند گویی باهوش‌ترین فرد آن مجموعه هستند. درست است، بسیاری در برابر تغییر مقاومت به‌خرج می‌دهند اما از این حقیقت نیز نباید غافل شد که هیچ‌کس دوست ندارد با او طوری رفتار شود که انگار خودش کارش را بلد نیست.

وقتی کار جدیدی را شروع می‌کنید، نخستین چیزی که قبل از لب گشودن به انتقاد و نوشتن فصل جدید خود باید بدانید، این است که از کجای داستان وارد ماجرا شده‌اید، چه اتفاقاتی قبل از شما افتاده، می‌افتد یا قرار است بیفتد؟ پس اگر به این شناخت رسیدید و دریافتید که از عهده‌اش برمی‌آیید، قدرت نفوذ بیشتری خواهید داشت و توانایی تاثیرگذاری و ایجاد تغییر را خواهد داشت. در این‌صورت احتمال اینکه به‌واسطه اعلام‌نظر با سرزنش و برخورد تدافعی همکاران و رییس‌تان مواجه شوید، به حداقل می‌رسد.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *