moral-habit-threaten-career-success

راه‌های بسیاری وجود دارد که شما را به اهداف شغلی‌تان می‌رساند. مواردی همچون سخت‌کوشی، ریسک کردن و افزایش مهارت‌ها از این راه‌ها هستند. بسیاری از افراد اهداف مشخص و بزرگی را برای موفقیت در مسیر حرفه‌ای خود برای دست یافتن به جایگاه‌های بالاتر ترسیم کرده‌اند. با این حال برخی از اخلاق و روحیات شخصی منجر می‌شود افراد از دست یافتن به این اهداف باز بمانند. شاید شما آگاهانه بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید را انجام نمی‌دهید یا در مسیر شغلی خود دچار یک روزمرگی و یا تنبلی شده‌اید. مواردی از این دست شما را از مسیر موفقیت شغلی خارج می‌کنند و حتی ممکن است منجر به اخراج شما شوند. در ادامه در مورد پنج کاری که در مسیر موفقیت حرفه‌ای خود نباید انجام دهید، توضیح خواهیم داد.

 

1- تنبلی
تنبلی در کار پدیده‌ شایعی است. این کاملا ممکن است که شما در حین کار بی‌حوصله شوید و دیگر بهترین کاری را که می‌توانید، انجام ندهید. این مورد مخصوصا زمانی که شما احساس می‌کنید هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد که شما کارتان را خوب انجام دهید، شایع است. با این حال در بسیاری از موارد رئیس یا همکاران شما از اینکه شما از مسیر خارج شده‌اید، آگاه هستند؛ حتی اگر به سرعت این موضوع را با شما در میان نگذارند.

از سوی دیگر ممکن است شما دچار یک الگوی رضایت از خود شده باشید که شما را از تلاش بیشتر باز می‌دارد. این موضوع زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که شما احساس کنید کارتان از بقیه همکارانتان بهتر است.

از دیگر نشانه‌های تنبلی عدم شرکت منظم و سروقت در جلسات تعیین شده و یا حضور بدون آمادگی قبلی است. دیر آمدن و یا ترک سریع کار نیز از همین نشانه‌ها است.
شما می‌توانید با تمرکز، در دست گرفتن ابتکار عمل، تن دادن به کارهای سخت و انتظارات واقع‌بینانه از آنچه که هر روز می‌توانید انجام دهید، از تنبلی در محیط کار اجتناب کنید.

2- وقت‌کشی
تحقیقات اخیری که توسط پایگاه Salary.com انجام شده است نشان می‌‌دهد که 89 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند در ساعات کاری به اتلاف وقت می‌پردازند. اگر به طور متناوب وقت‌کشی می‌کنید، شما در معرض خطرانجام کار نامناسب و ناکافی هستید.

همه ما برخی از اوقات وقت‌کشی می‌کنیم، اما بهتراست از زیاد انجام دادن مواردی همچون ورود به شبکه‌‌های اجتماعی، صحبت کردن بی‌هدف با همکاران، استفاده از تلفن همراه و… بپرهیزیم.

همچنین بهتر است انجام کارها را به آخرین لحظه‌ها موکول نکنید. بهتر است کارهایی که به شما محول شده را به سرعت و در اولین موقعیت انجام دهید.

3- ارتباط برقرار نکردن با دیگر همکاران
اگر شما از رئیس و یا همکارانتان متنفر هستید، این موضوع می‌تواند بر روی کار شما تاثیر بگذارد. به‌علاوه اگر شما نتوانید با همکاران خود ارتباط برقرار کنید، نمی‌توانید در بلندمدت در شغل خود موفق باشید. رئیس‌ها دوست دارند کارمندانی داشته باشند که اجتماعی بوده و با دیگر همکاران خود ارتباط داشته باشند. این یک توانایی ضروری است؛ به خاطر آنکه شما باید با دیگر همکاران خود برای انجام کارها ارتباط داشته باشید و با آنها همکاری کنید.

4- داشتن نگرش منفی
نگرش منفی علاوه بر آنکه توانایی‌های شما در محیط کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همکارانتان را نیز درگیر می‌کند. داشتن نگرش منفی مانند اعتراض‌های زیاد، غیبت و… شانس شما را برای موفقیت حرفه‌ای بسیار پایین می‌آورد. یک فرد با روحیات منفی بقیه همکاران را نیز درگیر می‌کند و در این صورت محیط کار بسیار غیر قابل تحمل می‌شود.

داشتن تفکر منفی منجر می‌شود شما نسبت به همکاران خود احساسات پارانوئید پیدا کنید به خاطر آنکه فکرمی‌کنید آنها همواره علیه شما هستند. همچنین این افکار منفی منجر می‌شود شما هیچ‌گاه نتوانید در مورد یاد گرفتن مهارت‌های جدید یا کارهایی که از انجام آنها لذت می‌برید با دیگر همکاران خود حرف بزنید.

5- بی‌توجهی به عواملی که از اختیار شما خارج است
در مواردی به رغم آنکه شما به تنهایی وظایف خود را به درستی انجام می‌دهید مشکلاتی که از حیطه اختیار شما خارج است مانع از موفقیت شما می‌شود. به عنوان مثال شما برای یک‌ کمپانی کوچک کار می‌کنید که دچار مشکلات مالی است. در این صورت تلاش شما به تنهایی نمی‌تواند منجر به دستیابی به اهداف شغلی شما شود.
در این صورت چنانچه شما اهداف بلند‌مدت دارید بهتر است به تلاش خود ادامه دهید و سعی کنید با مشارکت خود کمپانی را در رهایی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان است کمک کنید.

 

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *