work-space-workout

حتی اگر شما فردی بطور کل سالم باشید که از تناسب اندام مناسبی نیز برخوردارید، مطالعات نشان می دهد که تقریباً تمام فوایدی که ورزش روزانه به همراه دارد، با نشستن های طولانی مدت در محیط کار یا خانه ارزش خود را از دست می دهد. در حقیقت، نشستن هر روز به مدت بیش از ۶ ساعت (در مقایسه با کمتر از ۳ ساعت) ، می تواند احتمال مرگ در اثر دیابت، بیماری قلبی، و چاقی را به میزان ۱۸% افزایش دهد.

خوشمان بیاید یا نه، محل کار مدرن امروزی عمدتاً شامل میز و صندلی و صفحه نمایش است. اما خب به این معنی نیست محکوم به یک زوال آرام و نشسته هستیم! بهر حال می توانیم در طول فضاهای محل کار هر چند وقت یکبار قدم بزنیم تا سالم و تندرست بمانیم. جزئیات آن را در پایان پست، در اینفوگرافیکی با همین موضوع نمایش خواهیم داد.

نکات پشت میز نشینی

چیزی که روشن است این است که همیشه میز صد در صد مطلوبتان نصیبتان نمی شود، نباید هم تمام مدت روی صندلیتان نشسته بمانید. به همین منظور نکاتی را برای شما در نظر گرفتیم تا راحتی نشستن پشت میز را تضمین کند.

گردن: اجازه دهید قوس طبیعی گردنتان، سر شما را نگه دارد، و تا جایی که امکان دارد نگاهتان مستقیم باشد. صفحه نمایش مقابلتان را با موقعیت دیدتان تنظیم کنید تا گردن و چشمانتان آزادانه و بدون هیچ فشاری باشند.

آرنج و مچ: متاسفانه ارتفاع اکثر میزها جوری است که وقتی پشت آنها می نشینیم معمولاً از ارتفاعی که آرنج ها و مچ ها بتوانند آزاد باشند بالاتر است. باید میزی را پیدا کنید که به شما اجازه دهد براحتی بتوانید شانه ها و آرنج هایتان را رها کنید تا ماهیچه های پشتیبان آنها احساس ضعف نکنند. در صورت لزوم از یک پشتیبان مچ استفاده کنید تا به شما کمک کند بتوانید دستانتان را بدون هیچگونه فشاری بر روی کیبورد قرار دهید.

کمر: سعی کنید موقعیت بدنتان را بر روی صندلی جوری حفظ کنید که کمی بر روی ران هایتان خم باشید تا ماهیچه های پایین کمرتان درگیر باشند. پیشنهاد می کنیم اوایل از تایمری برای چک کردن پوزیشن بدنتان استفاده کنید تا به شما یاد آوری کند پوزیشنتان را درست کنید، تا اینکه بعد از مدتی تبدیل به عادت شود.

شانه: شانه هایتان را آزاد نگه دارید. اگر شانه هایتان را به سمت جلو خم کنید، باعث می شود گردن و کل بالاتنه تان به سمت جلو قوز پیدا کند. و این باعث ایجاد احساس درد در شانه ها، گردن و کمرتان می شود.

پا، زانو و مچ: پاهای شما باید در کمال راحتی بر روی زمین قرار گیرد. مطمئن شوید پوزیشنی را حفظ می کنید که موقعیت کل بدنتان بر روی صندلی مناسب باشد و هیچ گونه دردی در اعضای بدنتان ایجاد نشود.

موقعیت دست برای تایپ کردن

بعد از ساعت ها کار کردن پشت کامپیوتر، تایپ کردن و استفاده از موس، ممکن است احساس دردی در مچ یا انگشتانتان تجربه کنید. مهم نیست نشسته اید یا ایستاده اید، شما می توانید احتمال مچ درد را با رعایت این نکات به حداقل برسانید:

  • توجه داشته باشید که بهتر است مچ تان چندین سانتی متر بالاتر از کیبورد قرار گیرد.
  • بازوهایتان را تقریباً در یک زاویه ی ۹۰ درجه با آرنج و مچ وکف دست تان قرار دهید.
  • مچتان را برای قرار گرفتن بر روی کیبورد به هیچ عنوان به سمت پایین یا بالا خم نکنید. بگذارید مچ ها و کف دست تان موازی با زمین قرار بگیرند و انگشتانتان بطور راحت و طبیعی بتوانند تایپ کنند. در صورت لزوم از پد های پشتیبان مچ استفاده کنید.
  • دستانتان را با زاویه های عجیب و غریب باز نکنید، موجب ایجاد درد در مچ تان خواهد شد.
  • دستانتان را به سمت داخل نیز قرار ندهید، درد در شانه و گردن ایجاد خواهد کرد.
  • در محل کار تان سالم و کاملاً راحت و بدون هیچونه درد بدنی حضور داشته باشید.

اگر کارتان از نوعی است که باید تمام روز پشت میز و روبروی کامپیوتر بنشینید، نترسید، هنوز هم راه هایی هست که در این شرایط سالم، راحت و عاری از درد بدن بمانید. مطمئن شوید که حداقل ساعتی یکبار از جایتان بلند می شوید و کششی به بدنتان می دهید. حتی از این هم بهتر، دوری در محل کار می زنید. در صورت وجود، بازی هایی مثل پینگ پنگ انجام دهید یا حرکات ورزشی راحتی مثل اسکات انجام می دهید. یا حداقل هر کاری کنید که حس خوب خستگی در رفتن از بدن به شما بدهد.

با اعمال کنترلی که بر روی محل کارتان دارید، روی سلامت تان کنترل داشته باشید. تنها تغییرات خیلی کوچک در عادات کاری تان، می تواند رضایت و بازدهی شما را افزایش دهد. بعد از مدتی متوجه می شوید که خیلی بیشتر از کارتان دارید لذت می برید؟

شما چه عادت های بدی در محل کارتان دارید که فکر می کنید باید تغیرش دهید؟ وقتی پشت کامپیوتر نشسته اید در چه نواحی از بدنتان احساس درد می کنید و آن را ناشی از چه اشتباهی می دانید؟

work-space-workout-infograph

برگرفته: رسپینا

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *