get-rid-of-these-people-asap

شخصیت و آینده ی شما، میانگین رفتار و دیدگاه های 5 نفر از افراد نزدیکتان است که اکثر اوقات خود را با آنها سپری می کنید. این جمله در ظاهر تاثیر گذار نیست، اما کافی است که پنج شخصیت ثابت و تکرار شده ی زندگیتان را به خاطر آورید تا به اهمیت این جمله پی ببرید. مطمئناً تمام افراد جامعه مثبت اندیش و مثبت نگر نیستند و برخی از افراد جامعه منفی نگرند. شما چه شاغل باشید، چه دانشجو باشید با مجموعه ای از آدمها ارتباط نزدیکتری دارید، شاید در این مجموعه افرادی وجود داشته باشند که منفی نگرند و به جای تاثیرات مثبت، تاثیری منفی بر روحیه و بازدهی شما در کار و درس خواهند داشت. به شما پیشنهاد می کنیم که این افراد را از زندگی خودتان حذف کنید و یا ارتباطتان با آنها را محدود کنید. چرا که این افراد میتوانند حضور مخربی داشته باشند که ضررشان به مراتب بیشتر از سودشان است. چند مشخصه وجود دارد که با شناخت و آگاهی از این خصوصیت ها می توانید آدمهای منفی نگر و مخرب را شناسایی کنید و اگر یکی از همکارانتان یکی از این ویژگیها را داشت، ارتباط خود را با او به حداقل برسانید. در این پست پنج دسته افراد را نام میبریم که همکاری و ارتباط مداوم و صمیمانه با آنها میتواد برایتان مضر باشد.

آدمهای ناامید کننده

مطمئناً در محیط کار شما افرادی حضور دارند ، که همیشه ساز مخالف می زنند و همه چیز از دید آنها غیر ممکن است، حتی ممکن ترین کارها. این افراد به شدت باعث دلسردی و ناامیدی می شوند. وقتی در مورد کار و ایده ای که در ذهن دارید با این افراد مشورت میکنید، آنها بدون درنگ به شما پاسخ می دهند که چنین چیزی غیر ممکن است، مگه ممکنه؟

شاید هم با لحنی که خالی از تمسخر نیست، بگویند چه دل خوشی داری! چه خیالهای باطلی… شما هر چند هم اراده داشته باشید، نمی توانید از تاثیر این جمله ها ایمن بمانید، مخصوصاً اگر این جملات زیاد تکرا ر شوند. واقعاً این افراد نباید جایگاهی در زندگی شما داشته باشند و اگر به دنبال موفقیت هستید، سریعاً این افراد را از لیست دوستان و همکاران قابل اعتمادتان حذف کنید. یک بار فرصت زندگی کردن دارید، پس از این فرصت نهایت استفاده را ببرید و همه ی غیر ممکن ها را ممکن کنید.

آدمهای پرحرف

از شما می خواهم که یک روز کاری خود را مرور کنید، چند ساعت و یا چند دقیقه از ساعات کاری شما صرف حرف زدن با همکارانتان شده است! اگر حرف زدن در روند کار و میزان کیفیتش تاثیر بدی ایجاد نمی کند، حرف زدن بلامانع است، اما اگر کارتان احتیاج به تمرکز دارد و حرف زدن کمیت و کیفیت را پایین می آورد، قطعاً نباید در طول یک روز کاری، بصورت میانگین، بیشتر از نیم ساعت حرف بزنید. صحبت کردن یکی از بهترین روشهای ارتباط برقرار کردن است، اما باید افراد بدانند که در محیط کار چه زمانی دست از صحبت کردن بکشند.

حالا این عادت همکارانتان را بررسی کنید، ببینید که کدامشان بیشتر از حد معین حرف می زنند. وقتی این افراد را شناسایی کردید سعی کنید دورتر و با فاصله از آنها بنشینید و تا جایی که برایتان مقدرو است در نزدیکی آنها ننشینید و تنها در تایم مخصوص استراحت با این افراد ارتباط کلامی برقرار کنید.

رقیبت را بشناس اما بزرگش نکن

در هر مکانی و با هر نوع افرادی که همکار باشید، مطمئناً رقابتی در بین شما و همکارانتان بوجود می آید، مخصوصاً اگر کارتان در یک حیطه باشد. هر عادتی تا زمانی که در حدی نرمال و طبیعی باشد، مشکل ساز نیست اما وقتی که از حد طبیعی اش خارج شد برایتان دردسر ساز می شود. رقابت در بین همکاران نیز چنین است، سعی کنید رقابتی دوستانه و سالم داشته باشید و از افرادی که رقابتی غیر دوستانه را با شما دارند، دوری کنید. پیشنهاد میکنم که رقیبتان را بشناسید اما بزرگش نکنید.

آدمهای ناراضی

از افرادی که همیشه از محیط و از کار گلایه دارند و افرادی که همیشه ناراضی اند، دوری کنید. افرادی که برای انجام ندادن، همیشه دلیل دارند و خود را به هر دلیل موجه و غیر موجهی قانع می کنند افرادی مناسب برای همکاری نیستند. شاید این رفتار، تنها سابقه ی کاری خودشان را خراب کند اما باعث می شود که از کارتان لذت کافی را نبرید.

آدمهای کم توجه

افرادی که عادت بی توجهی دارند، معمولاً نسبت به هر چیزی بی توجه هستند، حتی نسبت به کاری که به آنها واگذار می شود کم توجهی می کنند. این افراد بطور معمول برای انجام کارها و وظایفشان باید چند بار به آنها تذکر داده شود. اگر چنین فردی در محیط کارتان وجود دارد، شما با مشکلاتی مانند اتلاف وقت و انرژی، انجام کار بیشتر از وظایف تعیین شده و… قطعاً چنین افرادی در محیط کار بعد از مدتی غیر قابل تحمل می شوند، اما از همان ابتدا شما می توانید موضع خود را مشخص کنید و زیاد با آنها در ارتباط نباشید. تا مجبور نباشید مسولیت و کارهایشان را انجام دهید.

 

برگرفته

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *