نیاز به سواد دیجیتال روزبه‌روز بیشتر می‌شود

tech-skills-any-industry-requireاگر در جستجوی شغل هستید یا نیم‌نگاهی به سایر فرصت‌های شغلی دارید، قطعا این دغدغه را دارید که چگونه توجه کسی را که قرار است شمارا استخدام کند، جلب کنید؟ شبکه اجتماعی حرفه‌ای «لینکدین» با درنظر گرفتن این سوال همیشگی و فراگیر، نمایه (پروفایل) بیش از 330 میلیون کاربر عضو خود را مورد بررسی قرار داده تا ببیند مهارت تا چه‌اندازه برای بازار کار مهم است؟ نتیجه حاصل از این بررسی به 25 شغل بسیار پرطرفدار منتهی شد که در آنها مهارت حرف اول را می‌زد. این مهارت‌های برتر شامل مواردی نظیر توسعه نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازاریابی الکترونیک، دانستن زبان برنامه‌نویسی «روبی» و طراحی رابط کاربری می‌شوند.

بسیار خوب، تا اینجا متوجه شدید که داشتن مهارت، برای موفقیت در بازار کار مهم است. اما سوال اینجاست که برای شروع کردن یک حرفه بهتر، چه مهارت‌هایی باید بیاموزید؟ کدام مهارت شما را به شغل رویایی‌تان رسانده و شما را در این شغل نگه می‌دارد؟

قرار نیست شما «مارک زوکربرگ» بعدی باشید، اما یادگیری چهار مهارت اصلی می‌تواند تمام نیازهای شما برای اینکه موثرتر و به حد کفایت کار کنید، رفع کند. برای شناختن این مهارت‌های مهم، نظر شما را به خواندن این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی مشیبل جلب می‌کنیم.

مدیریت محتوا
وبلاگ مورد علاقه یا هر وب‌سایتی که اخبار، اطلاعات یا سرگرمی‌های روز‌مره خود را از آنجا کسب می‌کنید، درنظر بگیرید. اگر فردا به این سایت‌ها سر زدید و هیچ مطلب جدیدی در آنها نبود چه اتفاقی می‌افتد؟ هیچ پست روزانه و هیچ خبر جدید یا قسمت جدید سریال مورد علاقه‌تان دیگر در آنها به چشم نمی‌خورد…

این اتفاق، بدلیل نبود مدیریت محتوا رخ می‌دهد. مدیران محتوا در حقیقت محتوای دیجیتال نظیر متن، عکس، ویدئو و… را به وب‌سایت‌ها تزریق می‌کنند. مهم‌ترین گام‌ها در این راه شامل ایجاد، اصلاح و انتشار محتوای رسانه‌ای می‌شود.

برای اینکه حرفه خود را به‌عنوان مدیر محتوای دیجیتال شروع کنید، باید با سیستم مدیریت محتوا (CMS)‌ نظیر «وردپرس»، آشنایی داشته باشید. این بدان معناست که مدیریت پنل ادمین، ایجاد و اصلاح پست‌ها و مواردی از این دست را می‌آموزید. در این راه چیزهای زیادی برای آموختن هست اما آسان‌ترین راه این است که شروع کنید.

مهارت اصلاح عکس و طراحی
با اینکه این روزها وب‌سایت‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند، اما قطعا شرکت شما می‌خواهد از نظر زیبایی وب‌سایت خود از همه آنها بهتر باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل وب‌سایت خود به جایی که مردم از دیدن آن لذت می‌برند، زیبا کردن و جذابیت آن است و این دقیقا همان‌جایی است که ادیت مهارت ادیت عکس و طراحی گرافیک به یاری شما می‌آید.

با ادیت عکس می‌توانید گرافیک و عکس‌های جذاب ایجاد کنید. همچنین، با طراحی و افزودن مفاهیمی نظیر نقاشی‌خط و شناخت رنگ‌ها به‌زودی می‌توانید طراحی سایت را آموخته و حتی اقدام به ارسال خبرنامه‌های ایمیلی کنید که مردم واقعا عاشق آن هستند. برای شروع در این مسیر با آموختن نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ نیازمندید.

HTML
واژه های تخصصی و فنی نظیر HTML، شاید در ظاهر خیلی سنگین و ترسناک به‌نظر برسند اما اچ‌تی‌ام‌ال در واقع تنها یک زبان برنامه نویسی است که برای قراردادن محتوا روی صفحات وب و دادن ساختار به آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که HTML، پایه‌های وب را درست می‌کند، دانستن اصول اولیه زبان HTML می‌تواند نقش مهمی در حرفه شما ایجاد کند. با دانستن این مهارت، نه تنها می‌توانید محتوای صفحات اینترنتی را ایجاد یا اصلاح کنید، بلکه می‌توانید ایمیل‌هایی را طراحی کنید که در آنها از طراحی‌های نوشتاری بسیار پیشرفته‌تری استفاده شده‌است. گرچه یادگیری زبان HTM چندان زمان بر نیست اما می‌تواند شما را در کارتان خیلی جلو ببرد.

CSS
چهارمین و آخرین مهارت اصلی که شما را برای هر مدیر استخدامی نور چشمی می‌کند، دانستن مهارت CSS است. CSS شکل کوتاه شده Cascading Style Sheets به‌معنای شیوه‌نامه آبشاری است که در کنار زبان HTML، هسته اصلی فناوری صفحات وب را تشکیل می‌دهد و مانند HTML، کدهای مورد استفاده برای تولید محتوای وب است اما تفاوت آن با HTML این است که به‌جای ایجاد محتوای وب و پی‌ریزی ساختارها، از آن برای ایجاد سبک و ظاهر استفاده می‌شود. بنابراین، بازهم به داستان قبلی یعنی وب‌سایت‌های جذابی برمی‌گردیم که هر کمپانی موفقی آرزوی داشتن آن را دارد. با دانستن زبان CSS، می‌توانید این سایت‌های زیبا را ایجاد کنید. همچنین، با دانستن این زبان در کنار HTML، می‌توانید طراحی‌های زیبایی را در ایمیل‌های خود بگنجانید.

با دانستن این چهار مهارت، در هر مصاحبه شغلی، راه خود را از سایر داوطلبان جدا می‌کنید و چند پله بالاتر از آنها قرار می‌گیرید و در نهایت رویای شغلی خود را محقق می‌کنید.

 

~ اقتصاد نیوز

بازدیدها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *